Demon's Souls wygląda pięknie na PS5, ale niektórzy krytykują zmiany w estetyce. Analiza grafiki
Demon's Souls to jedna z najbardziej zachwalanych gier - również pod względem wizualnym - dostępnych na PlayStation 5. Pryjrzyjmy się zatem analizie oprawy graficznej w rzeczonym remake'u.
Digital Foundry wzięło tym razem pod lupę Demon's Souls na PS5. Filmik z analizą znajdziecie poniżej.
Pierwsza rzecz, która od razu rzuca się w oczy to zmiana estetyki w wielu lokacjach, co już budzi pewne kontrowersje. Części fanów klasycznego wydania Demon's Souls nie podobają się zastosowane zmiany w barwach i nastroju eksplorowanych lokacji. Rzecz to mocno subiektywna, ale warta zwrócenia na nią uwagi. Już teraz można znaleźć m.in. na Metacritic trochę głosów graczy, że estetyka na PS5 wypada gorzej, niż w oryginalnym wydaniu.
Digital Foundry zachwyca się wieloma aspektami grafiki w remake'u Demon's Souls. Gra dorobiła się symulacji podmuchów wiatru, znacznie lepszych efektów ognia, konkretnej mgły i przede wszystkim znacznie bogatszej geometrii obiektów i lepszych tekstur.
W Demon's Souls na PS5 występują dwa tryby renderowania. W trybie Performance gra działa w 60 fps, które okazuje się prawie perfekcyjnie stabilne (szczegóły w 14 minucie nagrania). Natomiast w module "kinowym" tytuł oferuje odrobinę lepszą szczegółowość obrazu, kosztem framerate'u (tutaj zaoferowano nam stabilne 30 fps).
Chyba najbardziej imponująca różnica to ogromna poprawa czasów ładowania. Po śmierci gracza loading odbywa się w zaledwie 3 sekundy. Dawniej, na PS3, ten proces zajmował prawie pół minuty.
Sprawdźcie przy okazji naszą recenzję Demon's Souls.