PSX Extreme 280 już w sprzedaży!
Niestety ze względu na problemy w drukarni związane z koronawirusem i brakami kadrowymi osób przebywających w izolacji, 280 numer PSX Extreme pojawi się w sprzedaży we wtorek 1 grudnia. Już teraz można jednak zakupić wersję PDF w naszym sklepie. Przepraszamy i życzymy przyjemnej lektury!
Wersję cyfrową (PDF) 280 numeru PSX Extreme możecie zakupić tutaj.
Roger: No i poszły konie po betonie. PS5, XSX i XSS trafiły do redakcji, a Dżujo na kilkudziesięciu stronach testuje wszystkie sprzęty pod kątem kultury pracy, nowych funkcji, padów, mocy, wstecznej kompatybilności, usług i oczywiście gier. Nie owijamy w bawełnę, więc znajdziecie też bezpośrednie porównanie konsol nowej generacji z ich największymi plusami i minusami oraz testami next-genowych akcesoriów, jak nowe słuchawki Sony z innowacyjną technologią dźwięku Tempest. Moi drodzy, tak pisze się historia kolejnej generacji.
W recenzjach, które jak co roku w listopadzie obrodziły w największe hity, staraliśmy się wziąć na warsztat zarówno wersje gier na next-geny (testując dostępne tryby graficzne i takie funkcje jak haptyczne wibracje), jak i starsze konsole, wszak masa naszych czytelników ogra wiele z tych produkcji jeszcze na wysłużonych systemach. A jest w co grać, bo w numerze znajdziecie recenzje takich tytułów jak Assassin’s Creed: Valhalla, Call of Duty: Black Ops Cold War, DiRT 5, Sackboy: A Big Adventure, Spider-Man: Miles Morales, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Yakuza: Like a Dragon, Astro’s Playroom, Demon’s Souls, Godfall, Devil May Cry 5 Special Edition, Observer: System Redux, Pacer (Kali uważa, że to „nowy Wipeout”), Little Hope i wiele, wiele więcej.
Przy okazji recenzji nowego Spider-Mana znajdziecie tekst o tym, w jakich okolicznościach (a są naprawdę ciekawe) w Marvelu powstała czarnoskóra wersja Człowieka-Pająka i jak Sony pomogło w popularyzacji Moralesa. Przed znów przesuniętą premierą Cyberpunka 2077 sprawdzamy, jakie technologie, trendy i zjawiska z produkcji CD Projekt RED i całego gatunku są już dziś obecne w naszym świecie. I okazuje się, że cyberpunk jest tu i teraz. Naprawdę dający do myślenia tekst. A co powiecie na to, że istnieją zorganizowane grupy przestępcze piorące pieniądze w grach sieciowych? I co się dzieje z naszymi danymi, które wyciekają czasami z usług sieciowych i trafiają do darknetu? Szara strefa gier wideo to kolejny ciekawie opracowany tekst publicystyczny w tym numerze. Hardkor zamyka wywiad z twórcami Ghostrunnera, kolejnej perełki z Polski, którzy opowiadają, jak przesunięcie premiery Cyberpunka wpłynęło na debiut ich gry, jak zmieniała się produkcja na kolejnych etapach i jak „wykorzystano” na potrzeby gry… psa jednej z artystek!
W retro z kolei poczytacie o niezwykle barwnej historii serii The Elder Scrolls, mniej znanej graczom konsolowym z racji jej rodowodu. W pierwotnych planach nie była to nawet gra RPG, a pierwsze części miały większy świat niż… Skyrim! Ale ciekawostek jest znacznie więcej i to doskonała okazja, by się dowiedzieć, jak Todd Howard z Bethesdy zaczynał swoją karierę. W drugim dużym materiale przedstawiamy historię jednego z pierwszych i kontrolowanych przez ówczesne władze salonu gier w Polsce, który mieścił się w Warszawie. Opowieść pełna anegdot, która przeniesie Was do roku 1972, czyli czasów, gdy w naszym pięknym kraju nie tylko pojawiały się pierwsze salony, ale również… rozlewnia Coca-Coli.
Nie zapominajcie, że w następnym numerze do PSX Extreme dorzucany będzie kalendarz gracza na 2021 r. Właśnie kończymy go składać i niektóre arty są naprawdę niesamowite. Ale o tym, jakie gry przyozdobią extrime’owy kalendarz, dowiecie się za miesiąc. Tymczasem wiedzcie, że Myszaq znowu spóźnił tekst. Od obecnego numeru za każde spóźnienie ma pisać wiersz. Jak przykazałem, tak zrobił: „Z tekstami się spóźniłem, bo w tym roku dużo spałem i dużo wódki piłem. Czego na rok następny sobie życzę? Gdy o 4:30 w nocy SMS przyjdzie, że to nie Roger się dobija, ale piękne dziewczę pisze”.
Tą jakże ckliwą twórczością kończę wstępniak i życzę miłej lektury. Trzymajcie kciuki, aby ewentualny kolejny lockdown nie skończył się dla nas Fatality.
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
TEMATY NUMERU
Test Xbox Series X|S
Test PlayStation 5
CO NOWEGO
Final Fantasy XVI
Soulborn
Hitman III
RECENZJE
Amnesia: Rebirth
Assassin’s Creed Valhalla
Astro’s Playroom
Bright Memory
Call of Duty: Black Ops Cold War
Cobra Kai: The Karate Kid Saga Continues
Demon’s Souls
Destiny 2: Poza Światłem
Devil May Cry 5: Special Edition
DIRT 5
Fuser
Gears Tactics
Godfall
Hyrule Warriors: Age of Calamity
Kingdom Hearts: Melody of Memory
Marvel’s Spider-Man Remastered
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
Need for Speed: Hot Pursuit Remastered
No More Heroes & No More Heroes 2: Desperate Struggle
Observer: System Redux
Pacer
Pumpkin Jack
Remothered: Broken Porcelain
Sackboy: Wielka Przygoda
Sakuna: Of Rice and Ruin
Tetris Effect: Connected
The Dark Pictures Anthology: Little Hope
The Falconeer
The Last Blade: Beyond the Destiny
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV
Yakuza: Like a Dragon
HARDKOR
Spider-Man XXI wieku
Ghostrunner – wywiad z Radosławem Ratusznikiem
Cyberpunk jest tu i teraz
Szara strefa gamingu
Myszaq lubi
RETRO
Pierwszy polski salon gier?
Nie tylko Skyrim – historia The Elder Scrolls
FELIETONY
Z uKosa [Koso]
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Achievement Unlocked [Krooger]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Prenumerata
Comix Zone
Region Filmowy
Graczpospolita
Listy
Głos Ludu
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
Prenumeratę numeru grudniowego wysyłamy we wtorek 24 listopada. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected] lub posty w tym temacie.