Twórcy Days Gone opuszczają Bend Studio. Zespół stracił kluczowych weteranów
Dwóch doświadczonych współpracowników i kluczowych twórców Days Gone opuściło Bend Studio. Jeżeli przypomnimy sobie o plotkach dotyczących prac nad kolejną przygodą w postapokaliptycznym świecie, owe doniesienia są bardzo zaskakujące.
Bend Studio zostało założone w 1993 roku, a już po siedmiu latach zespół dołączył do Sony. W 1999 roku deweloperzy zaproponowali graczom korzystającym z PlayStation pierwszą część Syphon Filter, od tego czasu pracując wyłącznie dla japońskiego giganta.
Nie mamy jednak dobrych informacji dla fanów studia: w ostatnim czasie amerykański zespół doświadczył sporych zmian. Jeff Ross (reżyser Days Gone) potwierdził, że jest to jego ostatni tydzień w Bend Studio, a jego wiadomość skłoniła Johna Garvina do ważnego ogłoszenia. Scenarzysta wszystkich gier studia wyznał, że odszedł z pracy już ponad rok temu.
Dotychczas Garvin nie ujawniał tej informacji publicznie, choć najpewniej po zakończeniu Days Gone deweloper zdecydował się zakończyć współpracę z formacją należącą do SIE Worldwide Studios. W obydwóch przypadkach mówimy o weteranach branży gier – Ross pracował dla Sony od 14 lat i 8 miesięcy, a Garvin wypełniał swoje obowiązki przez 23 lata.
W ostatnich tygodniach Bend Studio ulepszyło Days Gone, przygotowując produkcję na PlayStation 5, tymczasem, zgodnie z plotkami, deweloperzy od dłuższego czasu pracują nad kontynuacją. Niestety, brakuje nam szczegółów dotyczących projektu.
This week is my last at @PlayStation and @BendStudio. I'm incredibly proud of all the games I got to make, but also looking forward to new challenges ahead. I'll post about my plans later, but I'll be moving to Chicago once COVID calms down. #JeffsGone #DaysGone
— Jeff Ross (@JakeRocket) December 1, 2020
Hi all, a quick announcement: I haven’t spoken about this before for various reasons, but I’m no longer with Bend Studio and haven’t been for over a year. Since Days Gone shipped, I’ve been focusing on personal projects: painting, writing, publishing ... (1
— John Garvin (@John_Garvin) December 1, 2020
Over the past two decades, I helped the studio grow into a major developer, now part of the Sony family. Along the way, I wrote and directed every game from Syphon Filter through Days Gone, including two of my favorites, Resistance: Retribution, and Uncharted Golden Abyss. (3
— John Garvin (@John_Garvin) December 1, 2020