Sony Japan straciło kluczowych deweloperów. Twórcy rozpoczynają „nowy rozdział”
SIE Japan Studio znane jako Sony Japan utraciło znaczących twórców, którzy od lat rozwijali gry z myślą o systemach PlayStation. Obecnie weterani branży rozpoczynają nowy rozdział i zakładają niezależne studio. Nie jest to dobra wiadomość dla fanów między innymi takich pozycji jak Gravity Rush.
Wczoraj informowaliśmy o mocnych przetasowaniach w Bend Studio, tymczasem możemy odnieść się do podobnych zmian w szeregach SIE Japan Studio. Zespół założony w 1993 roku opuścili niezwykle doświadczeni deweloperzy, którzy przez lata skupiali się nad rozwojem wielu IP PlayStation.
Keiichiro Toyama (Silent Hill, reżyser SIREN i Gravity Rush), Kazunobu Sato (producent The Last Guardian) oraz Junya Okura (główny projektant Gravity Rush, Gravity Rush Remastered i Gravity Rush 2) oficjalnie zakończyli prace w Sony Interactive Entertainment, by wspólnie stworzyć Bokeh Game Studio.
Na pierwszym opublikowanym materiale Japończycy wspominają zrealizowane projekty i mówią o odpowiedzialności rozwijania gier jako niezależni deweloperzy. Aktualnie żadna nowa produkcja nie została zapowiedziana, chociaż rozpoczęto już prace nad kolejną inicjatywą – wstępne koncepcje oraz rysunki zobaczycie na filmie.
W przyszłości poznamy tytuł przygotowywany przez Bokeh Game Studio, jednak możemy podejrzewać, że zostanie on opracowany na różne platformy. Świadkami analogicznej sytuacji byliśmy w przypadku Fumito Uedy, który odszedł z Sony i pracuje na własny rachunek – jego najnowsza pozycja trafi na Epic Games Store.
Congratulations to our friends Keiichiro Toyama (Silent Hill, SIREN & Gravity Rush director), Kazunobu Sato (producer on The Last Guardian) and Junya Okura for taking a new step in their career and founding @BokehGameStudio, after many years spent at SIE. https://t.co/8ooUlvjOeJ pic.twitter.com/n4KM3k10sd
— Archipel | アルシペル (@SailToArchipel) December 3, 2020