Twórcy Cyberpunka 2077 mówią wprost: termin premiery był nierealistyczny. Zarząd przeprosił deweloperów

Wczoraj odbyło się wewnętrzne spotkanie pracowników CD Projekt RED, podczas którego deweloperzy zadali zarządowi wiele trudnych pytań. Twórcy zostali przeproszeni, ale nastroje wśród zespołu są złe. Według najnowszych informacji – termin premiery ustalony przez szefostwo był nierealny.
Z samego rana informowaliśmy naszych czytelników o zaskakującym usunięciu Cyberpunka 2077 z PlayStation Store. Na wydarzenia z japońskiego sklepu zareagował cały świat, a w międzyczasie Jason Schreier prosił pracowników CD Projekt RED o kontakt. Dziennikarz Bloomberga podzielił się kilkoma ciekawymi informacjami.
Zdaniem dziennikarza „bunt jest w powietrzu” w CD Projekcie, a na wczorajszym wideo spotkaniu pracowników z zarządem padło wiele trudnych pytań. Twórcy pytali wprost o katastrofalną premierę, a zarząd przeprosił deweloperów.




Zespół odpowiedzialny za grę pytał między innymi o nadszarpniętą reputację CD Projektu, nierealistyczny termin wydania gry i nadgodziny trwające od miesięcy lub nawet lat. Na wydarzeniu twórcy usłyszeli, że polskie studio kontaktowało się z Sony i firma doszła do porozumienia z producentem PlayStation. Zespół jednak nie otrzymał konkretów.
Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że premiera Cyberpunka 2077 była poprzedzona wieloma okresami nadgodzin – w ostatnim czasie całe studio pracowało 6 dni w tygodniu, by zadbać o pozycję. Na spotkaniu zarząd powiedział, że ma „plan poprawy praktyk produkcyjnych” na przyszłość, ale deweloperzy nie poznali szczegółów.
Gdy jeden z twórców zapytał wprost, dlaczego w styczniu powiedziano, że produkcja jest „kompletna i nadaje się do gry”, gdy tak naprawdę sytuacja wyglądała inaczej, to w odpowiedzi usłyszał jedynie, że zarząd bierze na siebie odpowiedzialność. Inna osoba podczas spotkania zapytała, czy nie uważa za hipokryzję projektowania tytułu o wyzysku korporacyjnym, gdy ich zespół pracował w nadgodzinach, ale odpowiedź zarządu była „niejasna i niezobowiązująca”.
Jason Schreier wyjaśnił w trakcie rozmowy, że kilku aktualnych i byłych pracowników studia od dawna wiedziało ważny szczegół – wyznaczony termin premiery przez zarząd był zawsze „nierealny”. Wielu twórców wiedziało, że potrzeba więcej czasu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.