Cyberpunk 2077 a problemy testów. Twórcy nie zgadzają się z oskarżeniami współzałożyciela CD Projektu
Cała branża gier komentuje dzisiaj wystąpienie współzałożyciela CD Projektu. Marcin Iwiński wspomniał o problemach Cyberpunka 2077 i w trakcie jego wypowiedzi pojawiła się wzmianka o testerach. Twórcy nie zgadzają się z opinią i oskarżeniami dotyczącymi QA.
Z samego rana przedstawiliśmy na portalu plan naprawczy Cyberpunka 2077. Następne tygodnie będą kluczowe, ponieważ deweloperzy dostarczą dwie duże aktualizacje, a następnie rozpoczną rozbudowę gry, zapewnią aktualizację dla nowej generacji oraz zajmą się kolejnymi poprawkami.
Jak jednak zauważył Mateusz Witczak (polskigamedev.pl) w wystąpieniu Marcina Iwińskiego pojawiła się wzmianka dotycząca testów gry, które miały nie wykazać problemów:
„Każda zmiana i poprawka musi być przetestowana, okazało się jednak, że nasze testy nie wykazały sporej części problemów, których doświadczyliście podczas rozgrywki”
Nie musieliśmy długo czekać, a na słowa współzałożyciela CD Projektu odpowiedzieli deweloperzy oraz osoby mocno związane z branżą, który uważają, że w tym wypadku przedstawiciel firmy „rzucił pracowników QA pod pociąg” – zwalając na testerów wszystkie winy:
Dotarłem do roadmapy przeprosin Iwińskiego: pic.twitter.com/pYRiaCi3Uf
— Maciej Makuła (@Wonziu) January 13, 2021
Czy jest możliwe, by testerzy nie widzieli o tych błędach i nie sygnalizowali ich bezpośrednio do przełożonych? Nie zgadzają się z tym deweloperzy – wśród wielu wiadomości na Twitterze pojawiają się zarzuty, według których firma zrzuca winę na QA, a tak naprawdę to szefowie zgodzili się na wydanie produkcji – o której stanie musieli wiedzieć:
CDPR blaming their QA team for "not finding the issues" in CP2077 makes me so, so angry.
— Steph McStea 🏳️🌈 (@TeaAndMonsters) January 13, 2021
How DARE you try and pin the blame on a department that will have found these issues tenfold and let you know about them, spending hours upon hours nailing down causes.
Talking from experience I know for a fact that these issues would have been VERY well known of and desperately brought to the attention of all who needed to hear it. Greed and pressure from gamers to get it out of the door are what failed here, not QA.
— Steph McStea 🏳️🌈 (@TeaAndMonsters) January 13, 2021
QA are an absolute necessity to our industry and every time someone pulls a move like this to try and save their ass, it damages the work that so many of us are putting in to get QA the recognition that it deserves. Do better.
— Steph McStea 🏳️🌈 (@TeaAndMonsters) January 13, 2021
I cannot believe he said this! If your game scope is too big for all the bugs to be found, this means that either:
— Sos Sosowski (@Sosowski) January 14, 2021
- You didn't hire enough testers
- You didn't give testers enough time
You should have said "We didn't do enough testing" insdead of throwing QA under the bus. pic.twitter.com/8TvtrvszQs
I mean, there are multiple holes in the map, missing collisions, floating objects. You can't keep editing a 75.42km² city until the last minute and and expect your team to find all of these. pic.twitter.com/EA9K9LlyCY
— Sos Sosowski (@Sosowski) January 14, 2021
"Every change and improvement needed to be tested and, as it turned out, our testing did not show a big part of the issues"
— Marcin Pieprzowski 🏳️🌈 турбо равличок 🇺🇦 (@GingerNaTT) January 13, 2021
Maybe show some respect to your QA team FFS.
If you think QA is over reacting change the activity and always sounds the same.
— Marcin Pieprzowski 🏳️🌈 турбо равличок 🇺🇦 (@GingerNaTT) January 14, 2021
"Every change we did needed to be coded, as it turned out, our code was not enough"
"Every change we did needed to be quest/gameplay/audio/ui designed, as it turned out, our dessign was not enough"
Nick Shaw, który najwidoczniej zawodowo zajmuje się QA, podkreśla, że zespół nie był wysłuchamy od dłuższego czasu lub został wysłuchany i dodatkowo zignorowany:
Trudno tak naprawdę powiedzieć, jak wyglądała prawda, jednak według wielu graczy i deweloperów wypowiadających się na Twitterze – trudno było pominąć takie błędy. Pojawia się tutaj pytanie: czy faktycznie CD Projekt postanowił przymknąć na nie oko czy też wierzono w magiczne działanie łatki premierowej?
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.