Platige Image będzie tworzyć własne filmy i gry. Studio przedstawiło plany
Mistrzowie widowiskowych i efektownych zwiastunów rozszerzają działalność. Omawiając plany na najbliższe lata, Platige Image potwierdziło, że zamierza produkować własne filmy oraz gry. Zmiany podyktowane są dynamiczną sytuacją na rynku.
Platige Image od lat współpracuje z gigantami branży, dostarczając dopracowane, najlepsze na rynku zwiastuny. To właśnie ta firma opracowała między innymi trailer do Metro Exodus, Medium czy też Vampire the Masquerade - Bloodlines 2. Autorzy już w zeszłym roku romansowali z Unreal Engine 4, pokazując intrygujący projekt, tymczasem możemy przygotować się na znacznie więcej.
Spółka przedstawiła plan na lata 2021-2025, który przedstawia „ewolucję modelu biznesowego”. Nowa strategia zakłada nie tylko prace nad materiałami na zlecenie, ale również produkcję własnych IP – w sferze filmów oraz gier. Niezbędny budżet na przygotowanie projektów może zostać zebrany dzięki przeniesieniu notowań akcji spółki na rynek główny GPW z dodatkową emisją akcji.
Platige Image chce kontynuować rozwijanie animacji 3D, oferując projekty zewnętrznym firmom, choć rozważa także pozyskanie zespołów, tworzenie spółek deweloperskich czy też opracowywanie gier we własnym zakresie.
"– W obszarze rozwoju projektów własnych (budowa portfela własnych IP) spółka planuje rozwój w dwóch obszarach:
1. Produkcji gier komputerowych (game development). W tym obszarze spółka planuje wykorzystać posiadane kompetencje w zakresie tworzenia grafiki komputerowej dla branży game development, rozbudowując je istotnie o kompetencje w zakresie produkcji i sprzedaży gier. W powyższym zakresie spółka rozpatrywać będzie różne scenariusze, w tym m.in.: pozyskanie zespołów deweloperskich i tworzenie spółek celowych, zawiązanie spółek celowych z innymi deweloperami, produkcję gier ‚in house’, umowy typu ‚revenue share’ (podział zysków) związane z koprodukcją gier i odpowiedzialnością za wizualną stronę gry, akwizycje podmiotów produkujących gry i inne w zależności od zidentyfikowanych korzystnych biznesowo możliwości na rynku.2. Produkcji filmowej (film development). Projekty w tym obszarze dotyczyć będą filmów i seriali animowanych oraz live action. Wdrożony zostanie model pracy z budową portfela konceptów własnych o charakterze IP, pozyskiwania konceptów zewnętrznych, oceną ich komercyjnego potencjału, możliwości finansowania i optymalnej kosztowo produkcji". – czytamy w komunikacie.
Warszawskie studio animacji i postprodukcji nie ukrywa, że przyjęty plan jest związany z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku i obecnymi ograniczeniami, a także dynamicznym rozwojem branży gier oraz rynku produkcji filmowej i serialowej (wraz z rozwojem platform streamingowych).
"– Przyjęcie strategii rozwoju Platige Image na lata 2021-2025 jest odpowiedzią na obserwowane w ostatnim czasie zmieniające się trendy dynamicznego rozwoju obszaru gier na rynku produkcji filmowej i serialowej oraz rozwoju platform streamingowych, w tym w szczególności na zmiany wywołane pandemią COVID-19 zarówno w obszarze wewnętrznym (zarządzanie projektami, model pracy), jak też zewnętrznym (zmiany otoczenia rynkowego, trendów popytowych, technologii), w zestawieniu z posiadanymi przez spółkę zasobami i kompetencjami oraz możliwościami ich efektywnego wykorzystania w nowych warunkach gospodarczych".