Apple szykuje własne i drogie gogle VR. Premiera może odbyć się w 2022 roku
Apple zamierza zaatakować kolejny rynek. Producent szykuje drogie gogle VR, które mają trafić w gust wiernych wyznawców amerykańskiej korporacji. Samodzielne urządzenie będzie podobno „znacznie droższe” od Oculusa.
Apple przyzwyczaiło swoich fanów do przygotowania drogich urządzeń – w zeszłym miesiącu informowaliśmy między innymi o AirPods Max oraz ładowarce MagSafe Duo. Teraz jednak korporacja ma szykować kolejny sprzęt i ponownie użytkownicy zostaną zaskoczeni propozycją firmy.
Redakcja Bloomberg otrzymała szczegóły gogli VR – sprzęt o kodowej nazwie „N301” znajduje się w fazie prototypowania, ale już teraz urządzenie jest określone jako „drogi, niszowy prekursor”. Apple ma przygotować „bardziej ambitny produkt” względem konkurencji.
Urządzenie według przedstawionych informacji będzie „znacznie droższe” od konkurencyjnego Oculusa oraz HTC, które kosztują od 300 do 900 dolarów. Apple ma stawiać na samodzielny sprzęt, który może skorzystać z zewnętrznych kamer dla niektórych funkcji AR – między innymi śledzenia rąk i wirtualnej klawiatury.
Dziennikarz uważa, że Apple mierzy się z problemem rozmiaru oraz wagi własnych gogli i planuje wykorzystać tkaninę, która znajdzie się na zewnątrz sprzętu, a dodatkowo inżynierowie planują zmniejszyć rozmiar pomiędzy goglami a twarzą. Ten drugi pomysł pozwoli zapewnić mniejsze wymiary, ale użytkownicy korzystający z okularów mogą mieć problem – w tym wypadku mamy korzystać z niestandardowych soczewek na receptę.
„Apple ma na celu włączenie niektórych ze swoich najbardziej zaawansowanych i potężnych chipów w goglach VR wraz z wyświetlaczami, które oferują znacznie wyższą rozdzielczość niż te w istniejących produktach VR. Niektóre z chipów testowanych w urządzeniu oferują większą wydajność od Apple M1. Firma ma również zaprojektowany zestaw słuchawkowy z wentylatorem, choć firma zwykle stara się unikać tego rozwiązania w produktach mobilnych”.
Urządzenie Apple ma być jednak przeznaczony do bardzo wąskiego grona odbiorców – firma może sprzedać mniej niż 200 000 sztuk w rok.