Cyberpunk 2077 znacząco ulepszony! Wielka aktualizacja trafiła na PS4, Xbox One, PC i Stadię
Bardzo długo czekaliśmy na ten moment. CD Projekt RED właśnie opublikowało zapowiadaną jeszcze w zeszłym roku aktualizację, która ma znacząco poprawić jakość rozgrywki w Cyberpunka 2077. Polacy zadbali o ulepszenie rozgrywki na PlayStation 4, Xboksach One, PC oraz Stadię.
Cyberpunk 2077 na premierę nie prezentował wybitnej jakości na PlayStation 4 i Xboksach One, więc CD Projekt RED przeprosił i w następnych tygodniach opublikowano nowe aktualizację. Studio jednak od razu zapowiedziało, że duże, znaczące łatki eliminujące większość problemów zostaną opublikowane w styczniu i lutym.
W zeszłym tygodniu przedstawiono plan naprawczy Cyberpunka 2077, który potwierdził, że w następnych dniach otrzymamy pierwszy patch i właśnie teraz pliki trafiły na serwery. Gracze mogą pobrać aktualizację na cztery platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC i Stadię.
Studio potwierdza, że tym razem skupiło się na różnych poprawkach związanych ze stabilnością gry. Deweloperzy jednak zamierzają dalej pracować, by poprawić jakość rozgrywki w łatce 1.2 oraz kolejnych aktualizacjach. Gracze mogą także liczyć, że programiści będą naprawiać błędy, na które natrafi społeczność oraz słuchać opinii fanów – tak by poprawić ogólne doświadczenie z Night City.
Cyberpunk 2077 znacząco ulepszony! Poznajcie szczegóły aktualizacji 1.1:
Stabilność
Liczne poprawki stabilności, w tym:
- Ulepszenie wykorzystania pamięci w różnych systemach wewnątrz gry: postaci, interakcji, nawigacji, filmów odtwarzanych w grze (telewizja, wiadomości, itp.), roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, SI, ruchu ulicznego, obrażeń środowiskowych, związnych z kartą graficzną i innych.
- Poprawki dotyczące zawieszania się gry (związane m.in. z ładowaniem zapisów gry, uruchamiania/zamykania gry oraz punktu bez odwrotu).
Zadania/Otwarty świat
- Naprawiono błąd, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się niespodziewanie i wyglądało, jakby nie można było ich odebrać, w zadaniu Readmisja.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali telefonu od Delamaina, kiedy zbliżali się do właściwych pojazdów w zadaniu Readmisja.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w punkcie „Odbierz telefon od Mr. Handsa” w zadaniu Witaj w Pacifice.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Judy mogła teleportować się pod ziemię w zadaniu W topieli.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z mistrzem zen w zadaniu Dotyk żywiołów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu Stary znajomy.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Jackie znikał w zadaniu Bilet wstępu.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał opuszczenie samochodu w zadaniu Szybka i wściekła: Wielki Wyścig.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli przestać otrzymywać telefony i wiadomości, jeśli zbytnio się oddalili od obszaru zadania Kto nie jest z nami.
- Naprawiono błąd, gdzie otworzenie paczki nie aktualizowało zadania Przesyłka polecona.
- Naprawiono wstecznie pliki zapisów dotknięte rzadkim błędem, gdzie rozmowa z Judy w zadaniu Dom lalek była niemożliwa ze względu na niewidzialną ścianę. Badamy przyczynę takiego stanu rzeczy.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom odebranie nagrody w kontrakcie Czwarta bezwładza. Zadanie to zostanie zaliczone automatyczne u wszystkich graczy, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody i zostanie im ona przyznana.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Delamain milknął podczas zadania Readmisja, jeśli gracz z początku odmówił mu pomocy.
Interfejs
- Naprawiono błąd, który powodował zniknięcie podpowiedzi dotyczącej wyjścia z braindansu.
- Usunięto nieprawidłowy przedmiot z łupów.
Efekty wizualne
- Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie trajektorii granatu w trybie foto.
- Naprawiono barwę cząsteczek, które wyglądały z bliska na różowe.
- Samochody pojawiają się teraz prawidłowo w zadaniu Zgłoszenie przestępstwa: Witamy w Night City.
Osiągnięcia
- Naprawiono błąd, przez który ukończenie jednego z rozbojów w toku w Santo Domingo nie liczyło się czasem do osiągnięcia Miasto, masa, maszyna, uniemożliwiając zdobycie go.
Inne
- Naprawiono błąd odpowiedzialny za zbyt duże zapisy gry (związane z modyfikatorem oznaczającym, że przedmiot został wytworzony) i przycięto zbyt duże rozmiary już istniejących plików zapisu (uwaga: na PC nie naprawi to plików zapisu uszkodzonych przed wprowadzeniem aktualizacji 1.06).
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra mogła przestać rejestrować dane wejściowe sterowania po otworzeniu koła broni i wykonaniu akcji.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przycisk „Kontynuuj” w menu głównym mógł załadować plik zapisu z końca gry.
PlayStation
- Optymalizacja tłumów na konsolach PlayStation 4 Pro i PlayStation 5.
- Liczne poprawki błędów na PlayStation 4.
Xbox
- Poprawiono wykorzystanie pamięci przy tworzeniu postaci, używaniu luster, skanowaniu, zdalnym kontrolowaniu kamer oraz w menu (ekwipunek, mapa) na konsolach Xbox One, Xbox One X oraz Xbox One S.
PC
- Możliwe jest teraz zdobywanie osiągnięć w trybie offline Steam. Uwaga: tryb offline należy włączyć przed rozpoczęciem gry. Ta zmiana nie działa retroaktywnie.
- Zaadresowano problem z zawieszaniem się gry przy uruchamianiu, który miał związek z ładowaniem pamięci podręcznej w kartach graficznych NVIDIA.
Stadia
- Odgłosy koncertu będą już słyszalne w zadaniu Never Fade Away.
- Naprawiono błędne tekstury kilku rodzajów broni do walki wręcz.
- Poprawiono domyślne ustawienia martwej strefy, by sterowanie było bardziej responsywne. Uwaga: ta zmiana nie wpłynie na ustawienia, jeśli nie są ustawione na domyślne.
Patch 1.1 is out on PC, consoles and Stadia!
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) January 22, 2021
In this update, which lays the groundwork for the upcoming patches, we focused on various stability improvements and bugfixes.
List of changes: https://t.co/NlSEKjsax7 pic.twitter.com/WjLcD0SaZk
Aktualizacja 1.1 zajmuje:
- PC - 9GB Steam / 1,1GB GOG
- PlayStation 4/5 - 16,860GB
- Xbox - 17,26GB
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.