Medium pod lupą Digital Foundry. Specjaliści chwalą grę i wspominają o problemie
Bloober Team może świętować premierę kolejnej gry. Tytuł już jutro zadebiutuje na Xboksach Series X|S oraz komputerach osobistych, więc warto sprawdzić, jak pozycja radzi sobie na wszystkich platformach. Digital Foundry nie bez powodu chwali produkcję, ale wspomina o pewnych problemach.
Od kilku godzin możecie zapoznać się z naszą recenzją Medium. W tekście wspomniałem o problemach z płynnością animacji, ale okazuje się, że tytuł na dwóch konsolach Microsoftu (Xbox Series X, Xbox Series S) trzyma niemal stałe 30 klatek na sekundę i taką płynność otrzymujemy w dwóch wariantach obrazu (gra na całym ekranie i dwa światy).
Digital Foundry zauważyło jednak pewien problem – w grze występuje nieprawidłowy frame-pacing, przez który choć na ekranie pojawia się 30 fps, to jednak gracze mogą odczuwać spadki animacji. Z własnego doświadczenia wiem, że nie zdarza się to często, ale deweloperzy wiedzą o problemie i w najbliższej aktualizacji zadbają o stosowne poprawki.
Brytyjczycy jednocześnie mocno chwalą The Medium, ponieważ tytuł wykorzystuje autorską technologię dwóch światów i w tym wypadku widzimy dwie różne, osobno renderowane lokacje. Każda posiada unikalny zestaw zasobów i zwiększa zużycie GPU oraz CPU. Twórcy zadbali o bardzo szczegółowe miejscówki, a wszystkie efekty są obliczane osobno dla każdej sceny, co wpływa na urządzenia.
Bloober Team w świetny sposób korzysta także z dysków SSD, ponieważ gracze mogą płynnie przechodzić pomiędzy światami – nie widzimy w tym wypadku ekranów wczytywania. Twórcy zadbali także o ray tracing, ale odbicia pojawiają się tylko w wyznaczonych miejscach i są dostępne tylko na Xboksie Series X i PC.
Różnie sytuacja wygląda w przypadku rozdzielczości – podczas rozgrywki na jednym ekranie w najlepszym momencie na Xboksie Series X otrzymujemy natywne 4K, a 1080p na Xboksie Series S. W najgorszej sytuacji na XSX rozdzielczość spada do około 1440p, a na XSS do 900p. Gdy jednak do akcji wkroczy drugi świat, to Digital Foundry odnotowało około 900p dla mocniejszej i 648p dla słabszej konsoli (największy spadek). Trzeba podkreślić – w tym wypadku gra renderuje dwie sceny.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Medium.