Nintendo oskarżone o celowe postarzanie Joy-Conów. Komisja Europejska zaczyna działać po 25 tysiącach skarg
Niestety dryfujące analogi w Joy-Conach nadal dają w kość posiadaczom Switch (ostatnio szczególnie mocno ten problem uwidocznił się m.in. w Immortals Fenyx Rising).
Coraz więcej graczy narzeka na poważne problemy ze sterowaniem w grach na Switch. Wszystko w związku ze zbyt szybko psującymi się Joy-Conami, których analogi przestają działać precyzyjnie (zaczynają "dryfować") często już po kilkunastu miesiącach od zakupu.
Sprawa robi się coraz poważniejsza. Organizacje konsumenckie z Unii Europejskiej oskarżają Nintendo o to, że może celowo projektować tak Joy-Cony ("postarzać je"), by się psuły po ok. 2 latach użytkowania.
Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) złożyła 27 stycznia skargę na Nintendo do Komisji Europejskiej. Organizacja zrzeszająca europejskie stowarzyszenia konsumentów twierdzi, że Nintendo narusza dobre praktyki handlowe i celowo projektuje tak Joy-Cony, by te szybko się psuły. BEUC zaczęło działać po tym jak organizacja otrzymała prawie 25 tysięcy skarg od konsumentów z takich krajów jak Polska, Włochy, Holandia, Belgia, Francja czy Grecja.
Otrzymaliśmy niemal 25 tys. skarg na Nintendo od konsumentów z UE, głównie z Francji, Belgii, Holandii, Portugalii, Włoch, Norwegii, Słowacji, Słowenii i Grecji – powiedziała szefowa BEUC Monique Goyen.
Skargę już skomentowała wstępnie Komisja Europejska:
"Przedwczesne psucie produktów stanowi coraz większy problem dla wszystkich konsumentów. Komisja jest zdeterminowana by działać w takich sprawach i by wzmacniać pozycję konsumentów. Szykujemy nową inicjatywę prawną, tak by zapewnić konsumentom lepsze informacje o nabywanych produktach, o ich wytrzymałości, tak by lepiej chronić ich prawa" - powiedział rzecznik prasowy Komisji Europejskiej.
O problemie dryfujących Joy-Conów w Switch piszemy już od 2019 roku. Temat był już szeroko komentowany w branży gier, m.in. redakcja serwisu IGN nazwała te hardware'owe problemy "katastrofą". Kłopot jest szczególnie duży, bo występuje także w rewizjach sprzętowych Nintendo; nawet w Nintendo Switch Lite, w którym analogi są zintegrowane z obudową konsoli.