Xbox Series S nie ogranicza możliwości deweloperów. Twórcy Warhammer 40000: Darktide chwalą sprzęt

Gry
1123V
Xbox Series S nie ogranicza możliwości deweloperów. Twórcy Warhammer 40000: Darktide chwalą sprzęt
Wojciech Gruszczyk | 28.01.2021, 21:49

Jeszcze w tym roku na Xboksach Series X|S oraz PC zadebiutuje Warhammer 40000: Darktide. Twórcy wciąż nie są gotowi do przedstawienia daty premiery, ale chętnie wypowiedzieli się o możliwościach Xboksa Series S. Ich zdaniem najmniejszy Xbox w historii nie jest problemem dla deweloperów.

W lipcu zaprezentowano Warhammer 40000: Darktide, a pod koniec ubiegłego roku zobaczyliśmy konkretny zwiastun. Twórcy wciąż nie są gotowi na pokazanie dłuższej rozgrywki oraz potwierdzenia daty premiery, ale ich produkcja zmierza na rynek i w 2021 roku zadebiutuje na Xboksach Series X|S oraz komputerach osobistych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na temat produkcji podczas rozmowy z redakcją Gamingbolt wypowiedzieli się Martin Wahlund (CEO Fatshark), Mikael Hansson (producent techniczny) i Anders De Geer (reżyser), a jednym z tematów było działanie tytułu na Xboksie Series S.

Zdaniem twórców – najmniejszy Xbox w historii nie jest problemem, ponieważ z podobną optymalizacją mierzą się twórcy od lat, gdy muszą zaoferować tytuły na różnych komputerach:

„Choć Seria S będzie kolejną platformą, z którą trzeba będzie się zmierzyć, co zajmie trochę czasu w trakcie testów i zapewnienia [odpowiedniej] jakości, wielu deweloperów jest dziś przyzwyczajonych do znacznie bardziej dynamicznego ekosystemu sprzętu. Nawet w przestrzeni konsolowej mieliśmy różne wersje tych samych konsol przez wiele lat. Sposób, w jaki Seria S różni się od Serii X (głównie pamięć i moc GPU) jest dla nas o wiele łatwiejsze do przyjęcia niż na przykład szeroka gama komputerów PC czy sposób, w jaki różniły się konsole poprzedniej generacji. Mniejsza ilość pamięci i wolniejszy procesor graficzny to rzeczy, które większość twórców gier może dynamicznie zmienić poprzez skalowanie rozdzielczości i efektów graficznych, podczas gdy różne rozwiązania pamięci masowej lub bardzo zróżnicowana wydajność procesora są znacznie trudniejsze do dostosowania. W sumie nie sądzimy, by Seria S w jakikolwiek sposób znacząco ograniczyła postęp w tworzeniu gier jako całości.”

Jest to na pewno ciekawe podejście, o którym w swoim czasie wspominał Phil Spencer. Szef marki Xbox podkreślił, że Xbox Series S nie będzie problemem dla deweloperów, ponieważ zainteresowani otrzymają możliwość szybkiego dopasowania produkcji pod odpowiednie platformy.

Źródło: https://gamingbolt.com/xbox-series-s-wont-significantly-limit-game-development-warhammer-40k-darktide-dev

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper