Biomutant będzie ogromny. Twórcy otrzymali czas na usunięcie błędów – studio skupiło się na PS4, XOne i PC
Twórcy Biomutant przez bardzo długi czas nie prezentowali nowych informacji o swojej produkcji. Ostatnio jednak poznaliśmy datę premiery, a zespół postanowił odpowiedzieć na kilka trudnych pytań. Wielka cisza związana z grą była spowodowana skalą projektu.
Po latach od pierwszej zapowiedzi, Biomutant ma w końcu datę premiery. Jest to naprawdę dobra wiadomość dla graczy, którzy czekają na ten tytuł od ujawnienia projektu, a teraz Stefan Ljungqvist w rozmowie z IGN postanowił wyjaśnić, dlaczego wszystko trwało tak długo.
Szef Experimental 101 potwierdził, że nad tytułem pracował bardzo mały zespół (zaledwie 20 osób!) i dział odpowiedzialny za zapewnienie jakości miał sporo pracy, ponieważ przygoda została umiejscowiona w dużym, otwartym świecie, a deweloperzy chcą zapewnić dopracowaną grę:
„To duża gra do zgryzienia dla 20 osób. To była ogromna praca dla działu QA, ponieważ w grze z otwartym światem nie łatwo jest znaleźć [błędy]. A potem, gdy już je znajdziemy, musimy je naprawić, a jako, że jesteśmy małym zespołem, to stawia przed nami dodatkowe wyzwanie”
Bardzo dobre podejście do pozycji zaprezentował wydawca, który nie wywierał żadnej presji na Experimental 101, więc deweloperzy postanowili nawet znacząco rozbudować produkcję – scenariusz obejmuje aktualnie 250 000 słów, a pod koniec 2019 roku było to 85 000 słów.
Twórcy mogli także pracować nad Biomutant w normalnych warunkach – nikt nie chciał, by deweloperzy odeszli z powodu wielogodzinnych nadgodzin lub zostali wprost zniszczeni przez ten projekt:
„Mam na myśli studio, mamy 20 osób i nie możemy sobie pozwolić na to, aby [pracownicy] odeszli z zespołu lub zostali zniszczeni w trakcie rozwoju. To byłoby druzgocące.”
Stefan Ljungqvist zaznaczył, że niektóre rzeczy można przyspieszyć, ale najważniejsze jest, by ludzie otrzymali za to odpowiednie wynagrodzenie – co nie jest standardem w naszej branży.
Szef potwierdził również, że Biomutant bez problemu włączymy na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S dzięki wstecznej kompatybilności, ale deweloperzy w żaden sposób nie promują tych platform – wzmianka nawet nie pojawiła się w ostatniej informacji prasowej. Jest to spowodowane tym, że studio skupia się, by pozycja działała jak najlepiej na PlayStation 4, Xboksach One oraz PC. W późniejszym terminie można myśleć o ulepszeniach dla nowych urządzeń.