EA kupuje Codemasters, by „corocznie” wydawać nowe wyścigi
Electronic Arts zapowiedziało kupienie Codemasters – dzięki transakcji wydawca zyska nie tylko kilka doświadczonych zespołów, ale otrzyma także marki, które będzie mógł rozwijać. W planach jest oferowanie nowych wyścigów w każdym roku.
Podczas spotkania z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts poruszyli temat zakupu Codemasters. Amerykanie posiadają już w swoich szeregach zespoły odpowiedzialne za gry wyścigowe, a w katalogu IP znajdziemy takie serie jak Need for Speed oraz Burnout, jednak przejęcie brytyjskiej firmy znacząco zwiększy możliwości EA.
W Codemasters znajduje się kilka zespołów (między innymi Slightly Mad Studios), a do rozwijanych gier możemy zaliczyć DIRT, F1, GRID, Onrush, Project CARS, a wkrótce ta lista zwiększy się także o WRC. To zestawienie potwierdza, że przejęcie Brytyjczyków będzie bardzo dużym wzmocnieniem dla Electronic Arts.
Przedstawiciele potentata branży gier są przekonani, że zainwestowanie 1,2 mld dolarów w Codemasters pozwoli wydawcy stać się „globalnym liderem” w gatunku wyścigów i umożliwi „coroczne” debiuty nowych produkcji z tego gatunku.
Trzeba jednocześnie zauważyć, że brytyjskie studio już od pewnego czasu systematycznie udostępniało na rynku wyścigi, tymczasem po dokonaniu transakcji wszystkie pozycje otrzymają wsparcie Electronic Arts. Już wcześniej potwierdzono, że producenci będą czerpać z technologii oraz możliwości produkcyjnych przejętej ekipy, by rozwijać także swoje marki – jak chociażby wspomniane Need for Speed.