Nioh Collection na PS5 pod okiem specjalistów. Gra dobrze wykorzystuje potencjał konsol Sony

Gry
1356V
Nioh Collection na PS5 pod okiem specjalistów. Gra dobrze wykorzystuje potencjał konsol Sony
Mateusz Wróbel | 07.02.2021, 19:19

Digital Foundry wzięło na warsztat Kolekcję Nioh, która jest dostępna na rynku już od dwóch dni.

Kolekcja Nioh została wprowadzona na rynek dokładnie dwa dni temu. Parę godzin temu informowałem Was o błędach Nioh 2 – The Complete Edition w wersji na PC, a teraz przyszedł czas na sprawdzenie wersji skierowanej dla posiadaczy konsol Sony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry zajęło się analizą ww. tytułów na PlayStation 5. Jak zaznaczył sam John Linneman, zmiany w remasterze (w przypadku pierwszej odsłony serii) nie są ogromne, ale nie można mówić tutaj również jedynie o podbiciu rozdzielczości. Koei Tecmo zajęło się niestabilnym renderowaniem prześladującym użytkowników PlayStation 4 Pro oraz dopracowało dwa znane fanom serii tryby: "jakość" i "120Hz".

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku Nioh 2. W trybie jakości (PS5) zablokowano klatki na sekundę na wartości "60", dbając przy tym o dynamiczną rozdzielczość wahającą się pomiędzy 1994 a 2160p. W przypadku trybu 120Hz gra diametralnie traci na wyglądzie - redaktor Digital Foundry zaznaczył, że cienie wyglądają okropnie, a utrata szczegółów jest widoczna gołym okiem. Co więcej, spadki ze 120 na nawet 90-100 klatek na sekundę zdarzają się bardzo często na otwartych obszarach. 

Kolekcja Nioh jest również niemalże pozbawiona czasów ładowania, ale to akurat nie powinno nikogo dziwić - konsole PlayStation 5 zostały wyposażone w wyjątkowo szybkie dyski SSD.

Korzystając z okazji, zapraszam Was do przeczytania naszej recenzji Kolekcji Nioh, którą znajdziecie klikając w ten link.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-nioh-collection-all-graphics-modes-tested-on-both-games

Komentarze (36)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper