Xbox Series S będzie dla deweloperów „wyzwaniem”. Twórcy Metro Exodus o ograniczeniach

Deweloperzy pracujący nad nowoczesnymi tytułami mogą w przyszłości stanąć przed sporym wyzwaniem. Podzespoły wykorzystane w Xboksach Series S mogą stanowić pewne ograniczenia, przez co twórcy będą zmuszeni do kombinowania. O urządzeniu Microsoftu wypowiedział się przedstawiciel 4A Games.
Wydanie dwóch konsol nowej generacji przez Amerykanów jest nadal komentowane przez deweloperów z całego świata. Nie brakuje opinii, zgodnie z którymi sprzęt „nie ogranicza możliwości” i nie będzie problemem dla nawet najładniejszych pozycji.
Oleksandr Shyshkovtsov, który wcześniej wspominał o ray tracingu w nowej generacji, nawiązał do kwestii słabszego sprzętu giganta z Redmond. Dyrektor techniczny serii Metro uważa, że w pewnym momencie wydajność GPU Xboksa Series S będzie wyzwaniem:




„Pamięć RAM nie jest dla nas problemem (obecnie), ale wydajność GPU stanowi wyzwanie dla przyszłych tytułów. Nasz obecny render został zaprojektowany dla wysokiej rozdzielczości przestrzennej i czasowej [4K/60 fps]”.
Deweloper 4A Games wspomina, że zmiany mogą wymagać zastosowania dodatkowych obliczeń, co wpłynie na obniżenie wydajności. Aktualnie twórcy serii Metro posiadają „kompromisowe rozwiązanie”, które jednak nadal wymaga ulepszeń.
Obecnie sytuacja produkcji zmierzających na XSS nie prezentuje się najgorzej, bowiem deweloperzy decydują się na zmniejszanie rozdzielczości i gry działają poprawnie, jednak według Shyshkovtsova w przyszłości najmniejsza konsola Microsoftu może stanowić większe wyzwanie.