Gaia została anulowana. EA rozwijało grę przez prawie 6 lat
Od 2015 roku Electronic Arts pracowało nad tajnym tytułem, który nie doczekał się oficjalnej prezentacji, jednak szefowie EA od czasu do czasu wspominali o produkcji. Pomimo wielu lat pracy, rozwój gry Gaia został wstrzymany.
Gaia to kodowa nazwa tajnego projektu Electronic Arts, którego proces produkcyjny rozpoczął się już w 2015 roku. Twórcy z Montrealu mieli zapewnić nowe IP określane przez Elektroników jako „bardzo ambitna, innowacyjna gra, która przekazuje moc i kreatywność w twoje ręce”.
Amerykanie nigdy oficjalnie nie przedstawili założeń pozycji, nad którą pracowało EA Motive – Jade Raymond miała być deweloperką aktywnie zaangażowaną w proces kreacji. Tworzenie nieujawnionej gry było jednak burzliwe. Gdy jesienią 2018 roku wspomniana producentka opuściła studio, tytuł został zresetowany i najwyraźniej nie doczekał się nowej atrakcyjnej koncepcji.
Gaia nigdy nie została oficjalnie zapowiedziana, choć w trakcie zeszłorocznego pokazu Elektronic Arts mogliśmy spojrzeć na kilka ujęć z projektu – zobaczcie poniższy zwiastun od 59 sekundy.
W ostatnich tygodniach producent i wydawca gier przeprowadził przegląd własnych projektów, którego efektem było między innymi anulowanie prac nad Anthem Next. EA podjęło decyzję o rezygnacji z produkcji, jakie mogą nie osiągnąć oczekiwanych rezultatów. Przez niezadowalające wyniki ostatnich tytułów (Anthem, Mass Effect Andromeda), Electronic Arts zmieniło nieco politykę i nie zamierza oferować trybów sieciowych we wszystkich wydawanych grach – między innymi z tego powodu Dragon Age 4 będzie nastawiony na fabułę.
EA Motive's Gaia was first announced in 2015 when Jade Raymond joined the company. (She left EA in the fall of 2018.) It was teased again last summer during an EA video presentation. But this month, EA canceled the game
— Jason Schreier (@jasonschreier) February 25, 2021