Microsoft testuje rozgrywkę w wyższej rozdzielczości w chmurze. Gracze odczują różnicę
Gigant z Remond skupia się nie tylko na wielkich tytułach zmierzających na dwie generacje Xboksów oraz PC, ale nie zapomina również o chmurze. Wiele wskazuje na to, że trwają prace nad zwiększeniem rozdzielczości w grach udostępnionych poprzez Cloud Gaming.
Microsoft od ubiegłego roku oferuje graczom poznawanie wybranych produkcji z Xboksów na urządzeniach mobilnych. Korzystając z katalogu Xbox Game Pass i Cloud Gaming, sympatycy rozgrywki na przenośnych sprzętach mogą doświadczać największych produkcji.
Już w połowie zeszłego miesiąca informowaliśmy naszą społeczność, że Amerykanie zamierzają rozszerzyć zakres Cloud Gaming i zapewnić szybki dostęp do gier na PC. Usługa jest wciąż testowana, jednak trzeba przyznać, że rozdzielczość 720p na monitorze nie prezentowałaby się zbyt zachęcająco.
Dlatego też coraz częściej mówi się, że Microsoft prawdopodobnie testuje rozgrywkę w wyższej rozdzielczości (1080p), która będzie udostępniona na smartfonach, tabletach i najpewniej na komputerach osobistych. Redakcja Windows Central otrzymała dwa screeny pokazujące, jak dużej różnicy mogą spodziewać się użytkownicy.
Warto zauważyć, że 1080p to jakość, jaką oferuje obecnie bezpłatna wersja Stadii. Na oficjalne ogłoszenie tych doniesień musimy zaczekać, jednak pewne zagadnienia dotyczące chmury mogą zostać ujawnione w marcu – w następnych tygodniach amerykańska korporacja prawdopodobnie przeprowadzi przynajmniej jedną ważną konferencję.