Monopoly Plus osiągnął lepszy wynik od Marvel's Avengers i Ghost of Tsushima w UK. Gra Ubisoftu bije rekordy
Nie trzeba wydawać setek milionów dolarów na tworzenie nowych IP lub podejmować współpracę z Marvelem, by osiągnąć wyśmienite wyniki. Monopoly Plus to jedna z najchętniej kupowanych gier ubiegłego roku w Wielkiej Brytanii. Tytuł osiągnął zaskakujące rezultaty.
Monopoly Plus to w prostych słowach klasyczna planszówka wydana w cyfrowej wersji. Za produkcję odpowiadał Ubisoft i choć tytuł zadebiutował na rynku w 2014 roku, to jednak nadal cieszy się bardzo wysokim zainteresowaniem.
Sytuację przybliżył Christopher Dring, redaktor naczelny GamesIndustry.biz, który potwierdził, że Monopoly Plus w 2020 roku zanotowało lepszy wynik od Marvel's Avengers i Ghost of Tsushima. Gra Ubisoftu sprzedała tyle samo kopii, co promowany przez japońską korporację Spider-Man Miles Morales.
Jest to naprawdę ciekawa wiadomość, ale Dring postanowił pogłębić temat i okazuje się, że łącząc sprzedaż Monopoly Plus (PlayStation 4, Xboksa One, PC) i Monopoly (Switch), to tytuł francuskiej korporacji znalazłby się w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych gier w Wielkiej Brytanii – zaraz za The Last of Us 2. Ubisoft w samej Wielkiej Brytanii sprzedał łącznie ponad pół miliona dwóch gier z serii Monopoly.
Biorąc pod uwagę ile musiało kosztować stworzenie Marvel's Avengers, Ghost of Tsushima czy też The Last of Us 2, możemy przyjąć, że Ubisoft zanotował naprawdę kapitalny wynik i korporacja pewnie będzie rozwijać to IP.
Monopoly Plus from Ubisoft was more popular than Marvel's Avengers and Ghost of Tsushima in the UK last year. It sold as many copies as Spider-Man Miles Morales. Remarkable really.
— Christopher Dring (@Chris_Dring) March 4, 2021
Basically, in video games, Monopoly licence > Marvel licence
— Christopher Dring (@Chris_Dring) March 4, 2021
So if we add UK sales of Monopoly Plus (Xbox One, PS4, PC) with sales of Monopoly for Switch, Monopoly would have been in the Top Ten Best-Selling video games in the UK last year with over half a million sales. Just behind The Last of Us: Part 2.
— Christopher Dring (@Chris_Dring) March 4, 2021