Codemasters wrzuca nowe reklamy do gier. W DIRT 5 pojawia się nowa kampania brytyjskiego rządu
Codemasters ściśle współpracuje z rządem Wielkiej Brytanii, by za pomocą swoich gier w odpowiedni sposób uświadamiać graczy. W między innymi DIRT 5 pojawiły się banery dotyczące zdrowia psychicznego.
Codemasters w bardzo ciekawy sposób wykorzysta banery reklamowe, które znajdują się na torach w między innymi grach z serii DIRT oraz GRID. Deweloperzy wykupieni przez Electronic Arts współpracują z brytyjskim rządem, by za pomocą pozycji dostępnych na konsolach oraz PC, prowadzić kampanię uświadamiającą na tematy zdrowia psychicznego.
Na banerach pojawiają się dwie wiadomości: „Stay Home, Protect the NHS, Save Lives” (aktualny slogan zachęcający do pozostania w domach w czasie pandemii) oraz „Every Mind Matters” (kampania promująca dbanie o zdrowie psychiczne”).
Codemasters już w zeszłym roku wrzuciło do swoich gier komunikaty dotyczące COVID-19, ale warto zaznaczyć, że współpraca jest geotargetowana, więc informacje pojawiają się wyłącznie u graczy z Wielkiej Brytanii.
Tak sytuację skomentował John Merchant, dyrektor ds. marketingu w Codemasters:
„Cieszymy się, że nadal możemy wspierać rządowe komunikaty, jednocześnie oczekując na złagodzenie lockdownu. Wspaniale jest móc wykorzystać nasze gry do kierowania graczy do poradnictwa w zakresie dobrego samopoczucia psychicznego. Nawet jeśli możemy pomóc tylko jednej osobie, to był to wartościowy dodatek".