Control nie był wielkim hitem? Twórcy są zadowoleni ze sprzedaży na poziomie dwóch milionów kopii
Tero Virtala, CEO Remedy Entertainment, opowiedział co nieco o perspektywie sukcesu ich ostatniej gry, wspominając przy tym, że celują w naprawdę wysokie wyniki.
Control to bardzo ciekawa produkcja z 2019 roku, za którą odpowiada Remedy Entertaiment (studio pracuje już nad kilkoma nowymi grami). Gra spotkała się z naprawdę ciepłym przyjęciem, a wydane niedawno Control Ultimate Edition przyciągnęło tylko nowych fanów. Moje wrażenia możecie przeczytać w recenzji, którą znajdziecie w tym miejscu.
Jak przyznał ostatnio Tero Virtala, CEO fińskiego studia, pozycja sprzedała się w liczbie dwóch milionów kopii, co nie robi z niej "ogromnego hitu". Nawet jednak mimo tego, ekipa jest usatysfakcjonowana sukcesem, który udało się odnieść - głównie pod kątem ocen krytyków i przyjęcia ze strony fanów:
Jesteśmy bardzo zadowoleni z sukcesu Control. Gra zdobyła nagrody Game of the Year, sprzedała się w ponad dwóch milionach egzemplarzy i nadal się sprzedaje - ale dwa miliony nie są jeszcze wielkim hitem w naszej branży. Kiedy mówimy o największych hitach, mówimy o wysokim branżowym poziomie - do tego dążymy.
Czego by nie mówić, dwa miliony to rzeczywiście średni wynik - zwłaszcza mówiąc o pozycji multiplatformowej. Trudno się jednak nie zgodzić z Tero Virtalą w kwestii stwierdzenia, że ogromne znaczenie ma przecież samo przyjęcie gry, które jest często znacznie ważniejsze niż wyniki sprzedażowe. Dajcie znać, jakie Wy macie zdanie o Control - mieliście okazję grać?