Bloodborne na PS5 w 60 fps i 4K! Zdumiewający materiał pokazuje „wizję next-genowej aktualizacji”
Specjaliści z Digital Foundry opublikowali materiał, który może zwiastować nowe wydanie Bloodborne przygotowane z myślą o PS5. Jeśli Sony faktycznie zdecyduje się przenieść grę na PlayStation 5 i PC, to właśnie tak może wyglądać legendarna produkcja From Software. Ten gameplay trzeba zobaczyć.
W swoim czasie pojawiły się plotki dotyczące przeniesienia Bloodborne na PC i PS5, ale wciąż nie otrzymaliśmy zapowiedzi oraz konkretnej prezentacji produkcji. Mimo to możemy sprawdzić, jak może wyglądać ulepszona wersja gry – Digital Foundry opublikowało niezwykle interesujący materiał.
Jak zapewne wiecie Lance McDonald w zeszłym roku przygotował nieoficjalną łatkę do Bloodborne na PS4, która odblokowała blokadę 30 klatek na sekundę i choć gra mogłaby działać w 60 fps, to nawet PlayStation 4 Pro nie zapewniło takiej jakości.
Mogliśmy mieć pewność, że aktualizacja przygotowana przez McDonalda mogłaby zapewnić zaoferować efekty na PS5, ale problemem okazał się brak odpowiedniego sprzętu – w końcu łatkę można zainstalować wyłącznie na „złamanej” konsoli lub sprzęcie dla deweloperów... Jak się jednak okazało Digital Foundry otrzymało stosowny materiał:
„Kilka tygodni temu otrzymaliśmy materiał od kogoś, kto, jak rozumiemy, wziął poprawioną wersję Bloodborne od McDonalda i w jakiś sposób zdołał uruchomić ją na czymś, co - jak możemy bezpiecznie założyć - jest sprzętem deweloperskim PlayStation 5. Nie widzieliśmy konsoli, na której działa gra, ale są dwa ostateczne dowody na to, że produkcja rzeczywiście działa na nowym sprzęcie Sony. Po pierwsze, powiadomienia o trofeach są w stylu PS5, a wydajność to w zasadzie stałe 60 klatek na sekundę od początku do końca w 1080p, z okazjonalnymi spadkami - coś, czego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. To było prawdziwe, Bloodborne rzeczywiście działał szybciej i płynniej niż kiedykolwiek wcześniej i wyglądał świetnie, ale chcieliśmy czegoś więcej”.
Dziennikarze postanowili dodatkowo zaszaleć i za pomocą sztucznej inteligencji podbili 1080p do rozdzielczości 4K i właśnie w taki sposób otrzymali... Bloodborne w 60 klatkach na sekundę w znacząco poprawionej oprawie.
Dlaczego Sony jeszcze nie zdecydowało się na wykorzystanie pracy McDonalda i zapewnienie Bloodborne w takiej jakości na PlayStation 5? Digital Foundry wspomina o „wielu logistycznych, technicznych, a może nawet korporacyjnych wyzwaniach”, ale możemy także podejrzewać, że korporacja chce po prostu w odpowiednim czasie zaprezentować nową wersję Bloodborne.
Mimo wszystko serdecznie zachęcam do zapoznania się z tym materiałem, bo właśnie tak możę w przyszłości wyglądać Bloodborne na PS5/PC.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Bloodborne.