Yakuza: Like a Dragon. Graficzne starcie PS5 z XSX w teście Digital Foundry

Gry
1651V
Yakuza: Like a Dragon. Graficzne starcie PS5 z XSX w teście Digital Foundry
Bartosz Dawidowski | 29.03.2021, 10:02

Jak wypada grafika w Yakuza: Like a Dragon na PS5 i Xbox Series X/S? Temat postanowiła sprawdzić w najmniejszych detalach redakcja DigitalFoundry.

Wydanie Yakuza: Like a Dragon wylądowało w ostatniej kolejności na PS5 (4 miesiące po edycji z Xbox Series X) - do premiery na konsoli Sony doszło 2 marca 2021 r. Redakcja Digital Foundry postanowiła wrócić do tej premiery z początku miesiąca i sprawdzić, jak tytuł wygląda na PS5 i XSX/XSS.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tak jak w przypadku większości gier wydawanych na nowych konsolach, Yakuza: Like a Dragon obsługuje dwa tryby wyświetlania grafiki. W module zwykłym, gra generuje na obu konsolach 1440p przy 60 fps. Z kolei w drugim trybie tytuł funkcjonuje w rozdzielczości 4K, ale w 30 klatkach animacji na sekundę. W najniższych rozdzielczościach działa konsola XSS: odpowiednio w 900p i 1440p (bez dynamicznego skalowania rozdzielczości).

Digital Foundry sprawdziło nie tylko jakość tekstur i szczegółowość otoczenia na XSX i PS5, ale również to, jak tytuł radzi sobie z frameratem w obu trybach wizualnych na XSX i PS5. Tytuł na obu konsolach wygląda praktycznie identycznie, nie wzbudzając przy tym specjalnych emocji często kiepskimi teksturami. Oczywiście XSS wygląda trochę słabiej od PS5 i XSX - ale w zasadzie tylko w zakresie gorszego antyaliasingu (na skutek niższej natywnej rozdzielczości na XSS).

Co z płynnością animacji? W trybie 60 fps gra utrzymuje na PS5, XSS i XSX bez problemów zadaną wartość framerate'u. W bardzo rzadkich przypadkach pojawiają się krótkie spadki animacji, ale są one na szczęście mało zauważalne. Jeśli chodzi o tryb 4K, to niestety zarówno PS5, jak i XSX mają drobne problemy z wypadaniem klatek animacji przy walkach.

"Remis" - tak Digital Foundry konkluduje swój najnowszy test. Wydanie gry na PS5 i XSX wypada praktycznie identycznie - zarówno pod względem detali graficznych, jak i płynności animacji.

Źródło: YouTube/DigitalFoundry

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper