Wiedźmin 4 nie zostanie zaprezentowany zbyt szybko. CD Projekt uczy się na błędach i zmienia strategię
Pierwszy materiał z Cyberpunka 2077 zobaczyliśmy osiem lat temu. Po premierze RPG-a oraz doświadczeniu szeroko zakrojonych konsekwencji, CD Projekt nie zamierza popełniać ponownie błędu, dzięki czemu przy następnych grach zdecyduje się na „znacznie krótszą” kampanię marketingową. Twórcy pokażą także faktyczny gameplay ze wszystkich platform.
CD Projekt RED potwierdził prace nad nowym IP osiem lat temu, jednakże dopiero w styczniu 2018 roku opublikowano krótką wiadomość „beep”, która małymi krokami rozpoczęła rozbudowaną kampanię marketingową. W następnych miesiącach systematycznie słyszeliśmy o pozycji, deweloperzy organizowali specjalne wydarzenia z serii Night City Wire, podczas których prezentowano materiały z gry, a reklamy pojawiały się na ulicach miast, w telewizji i Sieci.
W przypadku nowego Wiedźmina oraz kolejnych projektów CD Projektu nie będziemy świadkami tak rozciągniętej w czasie promocji. Michał Nowakowski, wiceprezes CD Projekt ds. rozwoju biznesu, potwierdził, że strategia ulegnie przemodelowaniu:
„W przyszłości nasze kampanie będą znacznie krótsze. Będziemy czekać aż do momentu, kiedy gra będzie miała swoją premierę, zanim zaczniemy pokazywać takie rzeczy jak trailery, dema, czy zagłębiać się w mechanikę itp".
Polskie studio będzie ujawniać „drobne teasery”, ale tylko w momencie, gdy okaże się to uzasadnione. Co istotne, teraz CD Projekt zamierza oferować „znacznie krótsze” kampanie marketingowe. Jednocześnie gracze mogą liczyć na prezentacje fragmentów rozgrywki ze wszystkich platform:
„A kiedy kampanie już się rozpoczną, naszym celem będzie odpowiednie dozowanie oczekiwań [wśród graczy- przyp. red.] na wszystkich platformach. Oznacza to skupienie się na przekazie dopracowanych materiałów filmowych z gry, a nie konceptów. Będziemy również prezentować materiały wideo z naszych gier na wszystkich platformach, na których produkcje zostaną wydane”.
W przypadku Cyberpunk 2077 większość fragmentów rozgrywki pokazanych przed premierą przedstawiało jakość pozycji w wersji na PC. Jednocześnie przypomnijmy, że polskie studio nie zamierza wypuścić sieciowego Cyberpunk 2077 jako osobnej pozycji.