Dying Light 2 będzie ogromny. Techland potwierdza czas rozgrywki i wielkość mapy

Gry
4359V
Dying Light 2 będzie ogromny. Techland potwierdza czas rozgrywki i wielkość mapy
Iza Łęcka | 01.04.2021, 07:00

Techland w końcu jest gotowy do ujawnienia ważnych szczegółów dotyczących Dying Light 2. Twórcy w najnowszym wywiadzie potwierdzili czas niezbędny do ukończenia głównej historii oraz szereg intrygujących informacji. Świat gry będzie czterokrotnie większy od tego z pierwszej części.

Od miesięcy czekamy na wszelkie konkrety dotyczące Dying Light 2. Techland w ostatnim miesiącu wydał materiał wideo, który potwierdził, że deweloperzy potrzebują jeszcze tylko odrobinę czasu na rozpoczęcie konkretnej kampanii marketingowej i wiele na to wskazuje, że zbliżamy się do kulminacyjnego momentu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przedstawiciele wrocławskiego studia udzielili wywiadu redakcji Wccftech, w którym potwierdzono kilka istotnych wiadomości. Deweloperzy wyjaśnili, że jednym z powodów długiego rozwoju gry jest przejście na nowy silnik – zespół potrzebował czasu na zaznajomienie się z technologią.

Świat Dying Light 2 będzie jednak wielki – zespół potwierdził czterokrotnie większą lokację od Dying Light:

„C-Engine świetnie radzi sobie z obsługą otwartych światów na dużą skalę. Dzięki technologii World Streaming, nie ogranicza ona wielkości mapy. Narzędzia takie jak CityBuilder pozwalają nam szybko pokryć ogromne obszary realistycznym środowiskiem miejskim, które może być efektywnie renderowane w grze.

To, co faktycznie ogranicza rozmiar mapy, to czas potrzebny na wypełnienie miasta unikalnymi wyzwaniami dla graczy, zapadającymi w pamięć historiami i ciekawymi możliwościami eksploracji. Nie było żadnego zmniejszania rozmiaru z powodów technicznych. Oszacowanie, że mapa w Dying Light 2 jest cztery razy większa od tej z oryginalnej gry jest najbardziej precyzyjnym rezultatem, jaki możemy podać. Mapa w Dying Light 2 jest znacznie bardziej pionowa i daje o wiele więcej możliwości eksploracji, więc miasto sprawia wrażenie jeszcze większego niż jest”.

W samym świecie Dying Light 2 znajdziemy wiele dynamicznych wydarzeń – pod tym względem polscy deweloperzy porównują pozycję do Red Dead Redemption 2, gdzie gracze doświadczają wielu interesujących zdarzeń. Tymon Smektała (Lead Game Designer) wskazał, jakie elementy wyróżniają pozycję Techlandu od innych gier z otwartym światem:

„Szanujemy innych deweloperów pracujących nad grami z otwartym światem oraz gry, które stworzyli - każdy z nich wnosi coś nowego, jakiś unikalny zwrot akcji lub mechanikę. Dla mnie najważniejszym aspektem Dying Light jako serii jest to, jak bardzo pionowy i prawdziwie otwarty jest nasz świat. Oczywiście, istnieją świetne gry z otwartym światem, które oferują graczom podobną swobodę, ale nasz jest wyjątkowy, ponieważ wszystko obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, co naprawdę podnosi poziom immersji. W Dying Light 2 wprowadzamy dodatkowy element - możliwość zmiany otwartego świata, przestrzeni rozgrywki, poprzez własne wybory. Podejmując różne decyzje, wprowadzasz do gry różne mechaniki rozgrywki - np. eksplodujące samochody-pułapki lub inne szalone ustrojstwa. W ten sposób naprawdę kształtujesz świat wokół siebie, a to naprawdę wspaniałe uczucie”.

Co więcej, Techland zapowiedział także, że nie rezygnuje z poprzedniej generacji i już dawno rozpoczął testy gwarantujące graczom oczekiwaną jakość rozgrywki:

„Konsole "główne" od dawna są dla nas priorytetem. Dokładamy wszelkich starań, aby jakość gry na PS4 czy Xboksie One była na najwyższym poziomie. Testy na konsolach starszej generacji rozpoczęliśmy dużo wcześniej niż w innych projektach. Było to związane ze skalą zmian w silniku oraz ambitnymi planami stworzenia jeszcze większej i bardziej złożonej gry niż DL1”.

Właściciele PlayStation 5 i Xboksów Series X|S otrzymają możliwość wybrania jednego z trybów – zespół zapewni między innymi wsparcie ray tracingu:

„Tak. Planujemy umożliwić użytkownikowi wybór: Jakość (w tym ray tracing), Wydajność (60+ FPS) oraz 4K. Ponieważ ciężko pracujemy nad wydajnością, nie mogę w tym momencie podać więcej szczegółów. Staramy się upchnąć jak najwięcej na next-genach”.

Gracze mogą spodziewać się przynajmniej 20-godzinnej historii, ale będzie to dopiero początek atrakcji i poznawania świata:

„Jeśli się pospieszysz, powinieneś być w stanie ukończyć historię w około 20 godzin. Ale żeby zobaczyć wszystko, musiałbyś poświęcić 2-3 razy więcej czasu. Sam etap początkowy może trwać ponad 7-8 godzin, jeśli chcesz zbadać każdy zakamarek, więc jest tu naprawdę dużo do ogrania”.

Sprawdźcie również ostatnie porównanie grafiki, które pokazuje pracę wykonaną przez Techland.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dying Light 2 Stay Human.

Źródło: https://wccftech.com/the-big-dying-light-2-qa-techland-opens-up-on-c-engine-tech-delays-game-length-much-more/

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper