Cyberpunk 2077 wciąż z dużymi problemami. Analiza grafiki na last-genowych konsolach z patchem 1.2

Widzieliśmy już kilka porównań Cyberpunka 2077 z zainstalowanym patchem 1.2, który wprowadza szereg wizualnych poprawek. Sprawdźmy tym razem, co do powiedzenia o pracy CDP RED ma do powiedzenia redakcja DigitalFoundry.
Eksperci od tematu grafiki z Digital Foundry tym razem wzięli pod lupę jakość wizualną w patchu 1.2 w Cyberpunk 2077. Przede wszystkim skupiono się tym razem na analizie grafiki w last-genowych wydaniach polskiej gry, czyli na edycji z PS4, PS4 Pro i Xbox One.
Aktualizacja rzeczywiście poprawiła masę bugów występujących w Cyberpunku 2077 i zapewniła sporą poprawę framerate'u na PS4 Pro. Szczegóły dotyczące działania gry na PS4 Pro czekaj na was w 2 minucie nagrania. Niestety okazuje się, że na rzeczonej konsoli występują teraz znacznie większe problemy z pop-inem obiektów. Deweloperzy postanowili poświęcić pewne aspekty graficzne dla zapewnienia lepszej płynności animacji. Jak zatem wygląda sytuacja z frameratem po zainstalowaniu patcha 1.2? Tytuł zyskał w trakcie potyczek 5-6 klatek w najbardziej wymagających sytuacjach i teraz zapewnia prawie zawsze stabilne 30 fps. Oznacza to oczywiście wielką poprawę względem wydania 1.1. Digital Foundry podkreśla, że odbyło się to kosztem pewnych uproszczeń wizualnych - przede wszystkim większego pop-inu obiektów.




Co z Xbox One X? Okazuje się, że tytuł tutaj również zaczął działać średnio z 5 klatkami więcej w sytuacjach intensywnej akcji. Niestety co jakiś czas pojawiają się "zwiechy", trwające 1-2 sekundy, które nie pojawiały się wcześniej, co mocno irytuje. Konsola Sony (PS4 Pro) nadal wypada lepiej w starciu last-genowego hardware'u.
Jeśli chodzi o PS4, to autorzy poprawili framerate tylko o 2-3 klatki na sekundę w tych samych sytuacjach. Niestety w lokacjach nadal doskwiera bardoz intensywny pop-in obiektów, a tytuł wciąż często się zawiesza, wyrzucając nas do menu głównego konsoli.
Fatalnie wygląda sytuacja z Xbox One. Cyberpunk 2077 działa na konsoli Microsoftu z frameratem często tylko na poziomie 20 fps - nic nie zmieniło się tutaj od aktualizacji 1.1.
Więcej informacji o patchu 1.2 czeka na was tutaj.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.