Project 007 przedstawi całkowicie nową historię. IO Interactive będzie czerpać z całej serii o Jamesie Bondzie
Zapowiedź Projectu 007, czyli nowej pozycji duńskiego zespołu odpowiedzialnego za Hitmana, spotkała się ze sporym entuzjazmem graczy. Choć do premiery pozostało jeszcze sporo czasu, deweloperzy zdradzili kilka ważnych szczegółów - inspiracją dla produkcji będzie cała franczyza Agenta 007.
Jeszcze przed debiutem Hitmana 3 IO Interactive ogłosiło, że pracuje nad całkowicie nową pozycją bazującą na serii o Jamesie Bondzie – już wtedy współzałożyciel studia podkreślił, że umowa dotycząca IP jest niezwykle ważna dla całego zespołu, a twórcy pracują nad stworzeniem nieco innej historii niż ta, z którą odbiorcy mieli do czynienia przez wcześniejsze lata w kolejnych ekranizacjach i produkcjach.
Podczas najnowszego wywiadu dla IGN Hakan Abrak z IO Interactive ponownie stwierdził, że Project 007 to zupełnie nowa opowieść o Jamesie Bondzie, która nie będzie adaptacją filmu:
„Ważne jest, aby wspomnieć, że robienie gry na licencji jest dla nas nowością. Do tej pory robiliśmy tylko nasze własne, oryginalne IP, prawda? Stworzyliśmy te postacie... sami, od podstaw. Myślę więc, że abyśmy mogli w pełni się w to zaangażować, jak już mówiłem, nie możemy pracować ‚mechanicznie’. (…) Musi być w tym pasja, a dla nas bardzo ważne jest, żeby to nie była adaptacja filmowa”.
Jak potwierdził deweloper, pomysł został przyjęty przez właścicieli franczyzy Bonda, którzy przyznali również, że rezultat może okazać się znacznie lepszy. Przedstawiciel studia podkreślił, że w Project 007 (tytuł tymczasowy) nie zostanie wykorzystany wizerunek żadnego aktora, który wcześniej wcielał się w agenta MI6. Twórcy Hitmana zdają sobie sprawę z ogromnego zainteresowania produkcją, dlatego pragną stworzyć grę czerpiącą inspirację z całego uniwersum.
„Nowy Bond zawsze wywołuje spore podekscytowanie. To niesamowite, co zrobiono z tą franczyzą przez te wszystkie lata. Każdy Bond w pewien sposób definiuje pokolenie i to niesamowite, jak przez tyle lat wymyślany jest na nowo. Nie inspirujemy się więc tylko jednym filmem, grą czy czymkolwiek innym. Inspirujemy się całością i po prostu przyswajamy sobie różne rzeczy, aby stworzyć oryginalnego Bonda, oryginalną historię, która jest absolutnie prawdziwa i zawiera wartości przyświecające Bondowi”.