Mass Effect Legendary Edition na porównaniu i z wielką listą zmian. Zobaczcie pełną prezentację gier
Mass Effect Legendary Edition trafi na rynek w przyszłym miesiącu, więc teraz możemy sprawdzić pełne porównanie nadciągającej kolekcji z trylogią Komandora Sheparda. Na filmie zobaczycie sporo rozgrywki z odświeżonych przygód.
Od wielu lat czekamy na powrót trylogii Mass Effecta. BioWare postanowiło spełnić marzenia fanów i deweloperzy powinni właśnie kończyć prace nad Mass Effect Legendary Edition. W zestawie znajdą się trzy przygody Komnandora Sheparda z niemal wszystkimi wcześniej wydanymi rozszerzeniami – twórcy nie zapewnią trybów sieciowych.
Redakcja IGN miała okazję zapoznać się z szeregiem fragmentów rozgrywki i dziennikarze przygotowali ciekawe porównanie. Redaktorzy korzystali z oficjalnych materiałów udostępnionych przez BioWare, a na blogu PlayStation pojawiła się gigantyczna lista poprawek dla każdego tytułu.
Tak prezentują się szczegóły:
- Shepard może teraz używać sprintu także poza walką
- Ataki wręcz zostały przypisane do przycisku i nie będą już wyprowadzane automatycznie, kiedy przeciwnik jest blisko
- Broń jest znacznie celniejsza i bardziej komfortowa w obsłudze
- Rozrzut broni rośnie wolniej
- Karabiny snajperskie zostały pozbawione efektu kołysania
- Poprawiono położenie kamery podczas korzystania z przyrządów celowniczych/strzelania precyzyjnego
- Lepsza asysta celowania pozwala łatwiej zaatakować wybrany cel
- Wszystkie trafienia w głowy odpowiednich wrogów zadają zwiększone obrażenia w pierwszej grze
- Premia ta nie była wcześniej uwzględniana podczas atakowania niektórych przeciwników, łącznie z pewnymi humanoidami
- Ulepszenia amunicji (przeciworganiczna, przeciw syntetykom itd.) pojawiają się teraz przez całą grę
- Poprzednio przeciwnicy przestawali je upuszczać, gdy postać gracza była na wysokim poziomie
- Można je teraz również kupić u handlarzy
- Każda broń może być używana przez dowolną klasę bez żadnych kar
- Specjalizacje (możliwość szkolenia się w obsłudze i ulepszania poszczególnych rodzajów broni) są nadal przypisane do konkretnych klas
- Broń schładza się znacznie szybciej
- Poprawiono korzystanie z medi-żelu
- Podstawowy czas odnowienia umiejętności uległ skróceniu
- Zwiększono korzyści z osiągania kolejnych poziomów
- Premie do czasu odnowienia umiejętności Liary uległy zwiększeniu
- Poprawki w zarządzaniu ekwipunkiem
- Przedmioty mogą być oznaczane jako „elementy zbędne”
- Wszystkie takie elementy można za jednym zamachem przerobić na omni-żel lub sprzedać u handlarza
- Dodano możliwość sortowania przedmiotów w ekwipunku i w sklepach
- Wyważenie niektórych zdolności zostało poprawione
- Moce broni (te, które można odblokować w drzewkach umiejętności poszczególnych rodzajów broni) zostały poprawione:
- Skuteczność i siła uległy zwiększeniu (w niektórych przypadkach wiąże się to ze skróconym czasem działania)
- Aktywacja mocy resetuje poziom ciepła
- Członkowie oddziału mogą teraz otrzymywać indywidualne rozkazy w pierwszej części Mass Effect, podobnie jak w Mass Effect 2 i 3.
- Niektóre walki z wrogami głównymi i zwyczajnymi z pierwszej gry zostały zmodyfikowane tak, żeby były uczciwsze, a przy tym nadal stanowiły wyzwanie dla graczy
- System osłon został poprawiony w całej trylogii
- Podczas niektórych starć dostępne są nowe osłony
- Chowanie się i wychodzenie zza osłony działa bardziej przewidywalnie
- Przyznawanie PD zostało ponownie zbalansowane w pierwszej grze
- Dostępność amunicji została ponownie zbalansowana w Mass Effect 2
W przypadku Mako:
- Lepsza sterowność
- Poprawiony model fizyczny, który cechuje się większym „poczuciem masy” i lepszą przyczepnością
- Poprawione sterowanie kamerą
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Mako dokładne celowanie przy niskich kątach
- Tarcze regenerują się szybciej
- Dodano nowe dopalacze pozwalające uzyskać wyższą prędkość
- Czas odnowienia dopalaczy jest niezależny od silników skokowych
- Podczas korzystania z Mako nie otrzymuje się już mniejszej liczby PD
- Kontakt z lawą nie powoduje już natychmiastowego niezaliczenia misji i zamiast tego zadaje obrażenia czasowe
Ogólne zmiany:
- Nowa, wspólna aplikacja startowa dla wszystkich trzech gier
- Pozwala zmieniać ustawienia napisów i języka dla całej trylogii
- Stan gry nadal jest zapisywany osobno dla każdej części, pozwalając na niezależne zarządzanie zapisami
- Zaktualizowany kreator postaci i nowe opcje opisane powyżej
- Żeńska Shepard z Mass Effect 3 to nowy domyślny wygląd kobiecy we wszystkich trzech grach (oryginalna wersja dostępna jest jako jedna z gotowych opcji do wybrania)
- Zaktualizowano osiągnięcia z całej trylogii
- Do trylogii dodano nowe osiągnięcia
- Postępy w ramach niektórych osiągnięć będą naliczane we wszystkich trzech grach (np. „zabij 250 wrogów we wszystkich grach”)
- Usunięto osiągnięcia, które stały się niepotrzebne na skutek działań konsolidacyjnych
- Opisy/założenia i/lub nazwy niektórych osiągnięć zostały zaktualizowane
- Zintegrowano broń i pancerze z pakietów DLC
- Broń i pancerze z pakietów DLC to teraz naturalna część gry; można je odblokować dzięki badaniom lub kupić od handlarzy pojawiających się w różnych punktach rozgrywki – nie będą dostępne od samego początku. Pozwoliło to zachować ogólny balans i progresję w ME2 i ME3
- Kaptur zwiadowczy (ME2) i pancerz Ajax Cerberusa (ME3) dostępne są na początku każdej gry
- Dodatkowe zmiany poprawiające przebieg i komfort rozgrywki
- Zremiksowana i poprawiona oprawa dźwiękowa we wszystkich grach
- Usunęliśmy setki starych błędów z oryginalnych wersji
- Natywna obsługa kontrolerów i ekranów 21:9 na PC oraz kompatybilność z DirectX 11
Twórcy jednocześnie podkreślają, że zajęli się kompletnym odświeżeniem gry, ale deweloperzy pamiętali o odpowiednim doświadczeniu. To właśnie z tego powodu projektem zajmowało się BioWare, ponieważ deweloperzy doskonale wiedzieli, co muszą zrobić, by zadbać o odpowiednie ulepszenia.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Mass Effect: Edycja Legendarna.