EA pracuje nad systemem dynamicznie zmieniającym poziom trudności. Firma chce skłonić graczy do dłuższej gry
Inżynierowie EA pracują nad nowym systemem, którego zadaniem jest zapewnienie graczom odpowiednich wyzwań. Zainteresowani mają stale czuć odpowiedni poziom trudności, by chętnie spędzać wolny czas na serwerach.
Electronic Arts nie może narzekać na brak zainteresowania swoimi grami, ale korporacja zamierza wykorzystać nową technologię, by skłonić graczy do jeszcze intensywniejszych sesji. W październiku ubiegłego roku firma zgłosiła patent nazwany „Dynamic Difficulty Adjustment”, a pod koniec marca informacje zostały upublicznione, co sugeruje, że prace nad projektem wciąż trwają.
EA uważa, że poziom wyzwań jest powodem rezygnacji z rozgrywki, więc zdecydowano się przygotować system, który będzie „wykonywał automatyczną szczegółową regulację trudności”. Technologia ma być „niewykrywalna przez użytkownika”, więc tak naprawdę gracz ma nie być świadomy, że system ułatwia lub utrudnia rozgrywkę.
Firma przygotowuje bardzo rozbudowaną mechanikę, która ma nawet ustalać „niejednolite wyzwania”, które będą szczególnie zauważalne tylko dla niektórych klientów EA, ale nawet w tej sytuacji system zadba o odpowiednie dostosowanie rozgrywki.
„Często gry, które są zbyt trudne lub zbyt łatwe, powodują mniejszą przyjemność z rozgrywki dla użytkownika. W konsekwencji, gracz prawdopodobnie będzie grał mniej. Tak więc, jednym z wyzwań przy tworzeniu produkcji jest zaprojektowanie pozycji z poziomem trudności, który najprawdopodobniej utrzyma zaangażowanie użytkownika przez dłuższy czas”
Trzeba na pewno zaznaczyć, że projekty podobne do Dynamic Difficulty Adjustment nie są niczym nadzwyczajnym, bo już lata temu Left 4 Dead posiadało podobny system, ale EA może wykorzystywać technologię we wszystkich nowych grach, co pewno wpłynie na doświadczenie fanów.