GetsuFumaDen: Undying Moon to duża niespodzianka Konami. Japończycy wskrzeszają 34-letni tytuł
Na Nintendo Indie World zaprezentowano GetsuFumaDen: Undying Moon i choć wspomniałem o grze w zestawieniu, to jednak warto tej produkcji poświęcić kilka dodatkowych minut. Konami wskrzesza pozycje, która nigdy nie była dostępna na Zachodzie.
34 lata temu Konami wrzuciło na Nintendo Entertainment System produkcję zatytułowaną Getsu Fuma Den, ale tytuł nigdy nie został wydany na Zachodzie. Jest to side-scrollowa przygodówka akcji, w której gracze zmierzą się ze stworami, by odzyskać miecze swoich poległych braci i pokonać złego mistrza Ryukotsukiego.
Konami postanowiło przypomnieć graczom o tym IP, ale GetsuFumaDen: Undying Moon jest opisywane jako „roguevania 2D”. Twórcy stawiają na bardzo charakterystyczną kreskę – studio mówi o „stylu Ukiyo-e” i jest to rodzaj malarstwa i drzeworytu japońskiego, funkcjonujący w okresie Edo.
Japończycy chcą teraz połączyć gameplay z rogali i dorzucić do niego sporo klasycznej Castlevanii (stąd ta „roguevania”), a same wydarzenia w pewien sposób nawiązują do wspomnianej pozycji z NES-a, ponieważ teraz gracze zmierzą się z złymi duchami, które są „odrodzonymi demonami Ryukotsukiego”.
GetsuFumaDen: Undying Moon jest przygotowywane przez niezależne studio GuruGuru, ale Konami blisko współpracuje z zespołem. Gra w przyszłym roku będzie dostępna na Nintendo Switchu, ale jeszcze w tym roku zostanie uruchomiony Wczesny Dostęp na PC – co ciekawe gracze, którzy zainteresują się pozycją otrzymają dostęp do oryginalnego Getsu Fuma Den na Steamie.
Shin Murato, producent GetsuFumaDen: Undying Moon, powiedział, że wrzucenie pozycji do programu Early Access pozwoli zespołowi stworzyć społeczność – twórcy będą wykorzystywać opinie zwrotne od graczy.
Sprawdźcie pozostałe zapowiedzi z Nintendo Indie World.