Sony nie opóźniło premiery Monster Hunter World na PC [aktualizacja #1]
Początkowo Monster Hunter World zostało zaprezentowane wyłącznie na PlayStation 4 i Xboksie One, jednakże to nie Capcom chciał ujawnić i wydać grę wyłącznie na dwóch platformach. Zgodnie z treścią najnowszego przecieku to Sony zależało, by gracze wstępnie nie usłyszeli o wydaniu na PC.
W zeszłym roku Capcom mierzył się z ogromnym wyciekiem danych, który poskutkował udostępnieniem wielu szczegółów dotyczących działań japońskiego producenta oraz wydawcy. Właśnie za sprawą nieuczciwych ruchów hakerów dowiedzieliśmy się, że Resident Evil Village zadebiutuje na dwóch generacjach i otrzyma sieciowy tryb przypominający Battle Royale, nadciąga Resident Evil 4 VR, a Monster Hunter Rise otrzyma dwa dema na Switcha oraz trafi na PC.
Okazuje się jednak, że to nie koniec doniesień z uzyskanych plików, a rozwój jednego z kluczowych IP Japończyków mógł mieć wpływ jeden z właścicieli platformy. W informacjach znalazły się wzmianki o współpracy pomiędzy Sony oraz Capcomem – producent PlayStation miał zapłacić za opóźnienie premiery Monster Hunter World na PC, która mogła się odbyć wraz z wydaniem na PlayStation 4 i Xboksa One.
Prawdopodobnie identyczny ruch miał zostać wykonany w przypadku Monster Hunter World Iceborne, co więcej, wpływy Sony miały sprawić, że gra nie otrzymała oczekiwanych przez wielu graczy funkcji – cross-play oraz cross-save.
Pamiętajmy, że wiadomość jest plotką, więc trzeba do niej podchodzić z pewnym dystansem, warto jednak zauważyć, że wszystkie informacje uzyskane z dokumentów są systematycznie potwierdzane przez kolejne postanowienia i zapowiedzi Capcomu. Pomimo przytoczonych decyzji, Monster Hunter World to obecnie największy sukces w historii japońskiego studia.
[Aktualizacja #1]
Autor wiadomości potwierdził, że źle zrozumiał informację: