Cyberpunk 2077 z bardzo małą liczbą zwrotów. Nieliczni gracze zdecydowali się oddać grę

Gry
3450V
Cyberpunk 2077 z bardzo małą liczbą zwrotów. Nieliczni gracze zdecydowali się oddać grę
Wojciech Gruszczyk | 22.04.2021, 19:50

CD Projekt przedstawił dokładne dane dotyczące zwrotów Cyberpunka 2077 i choć wielu graczy szeroko komentowało akcję i zapowiadało, że zamierza oddać grę – bardzo mały procent, względem liczby kupionych egzemplarzy, zdecydowało się dokonać refundacji.

CD Projekt podsumował wyniki za ubiegły rok i korporacja potwierdziła wyśmienite rezultaty wygenerowane przez spółkę w 2020 roku. Cyberpunk 2077 oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon zanotowały fantastyczną sprzedaż, dzięki której polska firma osiągnęła rekordowe rezultaty.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jednym z istotnych tematów, które przewija się w mediach są zwroty Cyberpunka 2077, ponieważ jak wiadomo – CD Projekt RED pozwolił graczom oddawać przygodę V na wszystkich platformach. Gra została nawet usunięta z PlayStation Store i nadal nie powróciła na PSN.

Jak się okazuje CD Projekt musiał zwrócić odrobinę ponad 8,4 mln zł, co według wyliczeń Mike'a Futtera wyniosło zaledwie „0,385% całkowitego przychodu z gier” CD Projektu na 2020 rok. Jak podaje sam zainteresowany – tylko nieliczni zdecydowali się na zwroty:

„W rzeczywistości kampania refundacyjna była wykorzystywana tylko przez niewielki segment konsumentów”.

Na spotkaniu z inwestorami potwierdzono, że było to zaledwie około 30 000 zwróconych egzemplarzy Cyberpunka 2077.

CD Projekt w raporcie potwierdził, że spółka otworzyła rezerwę na zwroty i podała dokładne wyniki akcji „Help Me Refund”:

„Spółka dominująca utworzyła rezerwę na zwroty i spodziewane korekty raportów licencyjnych dotyczących premierowej sprzedaży gry Cyberpunk 2077 w czwartym kwartale 2020 r. Rezerwy zostały zaprezentowane w pozycji „Pozostałe rezerwy” w podziale na długo i krótkoterminowe.[...]

Krótkoterminowa część rezerwy na zwroty o wartości 40 465 tys. zł wynika ze sfinalizowanych albo ustalonych z dystrybutorami w pierwszym kwartale 2021 r. korekt zamówień lub raportów licencyjnych dotyczących sprzedaży w czwartym kwartale 2020 r. Pozostałą kwotę krótkoterminowej części rezerwy na zwroty stanowią koszty akcji Help Me Refund, oszacowane na podstawie faktycznie otrzymanych zgłoszeń graczy, szacowanych kosztów operacyjnych i finansowych w łącznej wysokości 8 459 tys. zł”

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: Twitter: Futterish Sprawozdanie CD Projektu

Komentarze (99)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper