Cyberpunk 2077 ze znacznie większą liczbą zwrotów? CD Projekt przygotował dużą rezerwę
Wczoraj pojawiły się informacje sugerujące, że tylko nieliczni gracze zdecydowali się zwrócić Cyberpunk 2077. Po dokładnym sprawdzeniu przygotowanego raportu finansowego okazuje się, że CD Projekt zarezerwował na akcję „Help me Refund” o wiele wyższą kwotę.
Wczoraj CD Projekt ujawnił rekordowe wyniki finansowe i zgodnie z prezentacją jednego z analityków tylko nieliczni gracze zdecydowali się na realizację zwrotów. Okazuje się jednak, że w raporcie finansowym pojawiła się dodatkowa sekcja zatytułowana „pozostałe rezerwy”, która zwiastuje zgoła odmienny scenariusz.
CD Projekt potwierdził, że około 51,2 mln dolarów (194,5 mln zł) zostało ujętych „jako rezerwy na zwroty i oczekiwane korekty raportów licencyjnych związanych ze sprzedażą gry Cyberpunk 2077 w jej oknie wydawniczym w czwartym kwartale 2020 roku”. Ta kwota miałaby uwzględniać wszystkie cyfrowe i detaliczne zwroty za grę w 2020 roku, a także założenia dotyczące dalszych zwrotów i spadków sprzedaży prognozowanych do 2021 roku.
„W rozbiciu na poszczególne pozycje, kwota 51,2 mln dolarów z tytułu "rezerw na zwroty" obejmuje 10,65 mln dolarów (40,4 mln złotych) z tytułu zwrotów dokonanych za pośrednictwem cyfrowych i fizycznych sprzedawców detalicznych w 2020 roku, jak również około 2,23 mln dolarów (8,5 mln złotych) z tytułu bezpośrednich zwrotów dokonanych w ubiegłym roku w ramach kampanii CDPR "Help me Refund" (w tym koszty marketingowe tej kampanii)”.
Polska spółka nie może jeszcze podać dokładnych danych z 2021 roku, jednak już teraz przewiduje, że wyda dodatkowe 38,34 mln dolarów (145,6 mln zł) z tytułu zwrotów i utraconej sprzedaży. Szczegóły zostały przedstawione „w oparciu o informacje uzyskane od dystrybutorów dotyczące sprzedaży w sieci dystrybucji detalicznej, sprzedaży detalicznej do klientów, liczby egzemplarzy obecnych w różnych kanałach dystrybucji i magazynach, a także profesjonalnych prognoz sprzedawców dotyczących oczekiwanej sprzedaży w całym 2021 roku”.
W rezultacie CD Projekt zarezerwował 51,2 mln dolarów (194,5 mln zł) na całą akcję refundacji, co stanowi 9% przychodów firmy za 2020 rok.
„Zakładając, że w 2020 roku zwrot wyniesie około 12,9 miliona dolarów, to oznacza, że CDPR zwróciło niecałe 215 tysięcy egzemplarzy, czyli około 1,6 procent wszystkich sprzedanych w zeszłym roku jednostek Cyberpunka”.
Jak wskazano na łamach portalu GamesIndustry.biz liczba 30 000 zwrotów dotyczy tylko refundacji dokonanych bezpośrednio wobec klientów, którzy wysłali e-maile. Nie obejmuje ona działań zrealizowanych przez wielu sprzedawców detalicznych, w tym Microsoft, Best Buy czy GameStop, którzy w związku z problemami Cyberpunka zmienili nieco politykę.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.