Returnal w 60 klatkach z dynamicznym 4K i z ray tracingiem. Gameplay tłumaczy pętlę czasu
Już w przyszłym tygodniu na rynku zadebiutuje Returnal. Gracze w tym wypadku mogą liczyć na rozbudowaną rozgrywkę, której głównym elementem jest „pętla czasu”. Najnowszy gameplay tłumaczy przyjęte założenia, a dodatkowo deweloperzy potwierdzili jakość rozgrywki, która jest możliwa dzięki mocy PS5.
Sony coraz śmielej promuje Returnal i w tym tygodniu zobaczyliśmy już dłuższe fragmenty rozgrywki, a wcześniej przedstawiono 11 faktów dotyczących nowego IP. Tytuł będzie dostępny na rynku już w przyszłym tygodniu, więc redakcja IGN postanowiła wyjaśnić zabieg związany z pętlą czasu.
Jak wiadomo główna bohaterka trafi na obcą planetę, gdzie będzie musiała zmierzyć się z serią tajemnic. Każda jej śmierć „zresetuje” rozgrywkę i gracze zobaczą ponownie, jak Selena niszczy statek i rozpoczyna poznawanie świata od początku. Twórcy jednak wykorzystują typowe dla „rogali” mechaniki i niektóre elementy pozostaną – między innymi nie będziemy zmuszeni do ponownego zabijania bossów. Otrzymamy także szybszy dostęp do nowych obszarów.
Jednocześnie możemy potwierdzić, że Returnal zostanie upiększony przez ray tracing. Tak sytuację skomentował Ethan Watson, dyrektor ds. technologii:
„Wykorzystując śledzenie promieni w PS5, jesteśmy w stanie zapewnić wysokiej jakości oświetlenie w czasie rzeczywistym. Globalny system oświetlenia w wyjątkowy sposób dostosowuje się do losowego rozmieszczenia otoczenia, a neonowe pociski tworzą wrażenie zręcznościowego transu, z którego znany jest nasz zespół”.
Na stronie PlayStation pojawiły się także szczegóły gry:
„W grach Housemarque rozgrywka jest najważniejsza, dlatego studio zawsze dba o jak najwyższą wydajność. Dzięki niesamowitej mocy PS5 oszałamiająca walka i efekty wizualne ponurego świata Returnal są wyświetlane ze stałą prędkością 60 klatek na sekundę i dynamiczną rozdzielczością 4K”.