The Last of Us 3 nie powstaje, ale Neil Druckmann stworzył zarys fabuły. Twórca wspomina o kontynuacji
Naughty Dog na pewno obecnie nie skupia się na rozwoju The Last of Us 3. Neil Druckmann napisał jednak zarys fabuły i w przyszłości pragnie opracować produkcję, która będzie kontynuacją ostatniej przygody Ellie.
Jeśli wierzyć najnowszym doniesieniom, Naughty Dog aktualnie pracuje nad The Last of Us Remake, nowym Uncharted oraz sieciową produkcją (prawdopodobnie mowa o Frakcjach z The Last of Us 2). Jason Schreier nie wspominał o kolejnej historii Ellie, choć w ostatnim podcaście Script Apart sam Neil Druckmann nawiązał do tematu.
Dyrektor kreatywny serii The Last of Us potwierdził, że wspólnie z Halley Gross opracowali już zarys fabuły, która, jak ma on nadzieję, „pewnego dnia ujrzy światło dzienne”. Gracze jednak nie mogą oczekiwać, że kontynuacja opowieści poświęconej Ellie zostanie ujawniona w najbliższym czasie:
„Nie wiem, jak wiele chcę ujawnić... [współscenarzystka Halley Gross - przyp. red.] i ja napisaliśmy zarys historii, której nie tworzymy - choć mam nadzieję, że pewnego dnia ujrzy ona światło dzienne - która eksploruje trochę to, co dzieje się po grze [TLoU 2 -przyp. red.]. Zobaczymy".
Jak określił Druckmann, w Naughty Dog odbyło się „całkiem sporo” dyskusji na temat The Last of Us 3, jednak pragnąc nieco uspokoić emocje, reżyser podkreślił, że pozycje tego typu potrzebują sporo czasu – deweloperzy muszą być pewni, że tytuł sprosta oczekiwaniom społeczności:
„Te gry wymagają tak wiele, by je stworzyć. [O części 2 - przyp. red.] myślałem przez siedem lat, od kiedy wyszła ostatnia gra i do czasu, gdy zadebiutowała nowa [...] Chcesz mieć pewność, że jesteś zachwycony pomysłem, który masz, [że - przyp. red.] to jest wyzwanie”.
Jeden z szefów Naughty Dog wskazał również, iż aktualnie The Last of Us jest marką, która wpisuje się w pewien schemat, wzór, i zespół musi trzymać się adekwatnych motywów:
„Mamy teraz dwie gry, które w moim odczuciu przemawiają do czegoś uniwersalnego, jak również opowiadają bardzo osobistą historię tych postaci. Z jedną grą nie ma wzorca tego, czym jest franczyza. Z dwóch gier powstaje schemat - teraz czuję, że są pewne strukturalne i tematyczne motywy, których musielibyśmy się trzymać, gdybyśmy tworzyli trzecią odsłonę”.
Zgodnie z oficjalną wiadomością, studio z Santa Monica bada różne możliwości:
„Po ukończeniu jednego z naszych dużych tytułów poświęcamy sporo czasu na badanie różnych pomysłów - czy będzie to The Last of Us III, czy będzie to coś nowego, czy jest jakaś stara franczyza, do której chcemy wrócić. Lubię w pełni zbadać wszystkie możliwości, a następnie spojrzeć na to w następujący sposób: "ok, mamy te wszystkie pomysły przed sobą". Do czego zatem chcemy się zobowiązać jako studio? Bo to ogromne zobowiązanie - pieniężne, czasowe, związane z pasją, talentem - więc myślimy o wszystkich kosztach alternatywnych, które się z tym wiążą”.