Ekskluzywność Borderlands 3 kosztowała 115 mln dolarów. Gra może wkrótce otrzymać zaskakujący spin-off
Kolejne dokumenty ze sprawy sądowej Epic Games vs. Apple ujawniają szczegóły dotyczące umowy podpisanej pomiędzy Epic Games a 2K Games. Przedsiębiorstwa nawiązały dużą współpracę określaną mianem „Fully Loaded Borderlands 3 Deal”.
Epic Games potwierdziło szczegóły współpracy z 2K Games, na mocy której korporacja wydała 115 mln dolarów, by Borderlands 3 na początku znalazło się wyłącznie w Epic Games Store. Wydawca miał zagwarantowane 80 mln dolarów zaliczki – niezależnie od faktu, czy gra odniosłaby sukces. Przeznaczono również 15 mln dolarów na marketing, a 20 mln dolarów stanowiła bezzwrotna opłata blokująca pozycję w sklepie.
To jednak nie koniec wspólnych ustaleń – w ramach „Fully Loaded Borderlands 3 Deal” wydano aż 146 mln dolarów, by Epic mógł udostępnić za darmo Borderlands: The Handsome Collection (koszt 11 mln dolarów) oraz Civilization 6 (20 mln dolarów).
Jak się jednak okazuje, wystarczyły dwa tygodnie, by Epic Games niemal odzyskał zainwestowaną kwotę. Gra w tym czasie zarobiła 100 mln dolarów na PC (77 mln dolarów bezpośredniej sprzedaży w sklepie Epica). Zgodnie z wyliczeniami Amerykanów dzięki transakcji zyskano 1,56 mln nowych użytkowników.
Co więcej, redakcja Gamereactor otrzymała informację, że spin-off serii Borderlands miałby „dostarczyć coś innego” i jest „znacznie bliżej niż mogłoby się wydawać”. Nie mamy do czynienia ze zbyt rozbudowanymi wiadomościami, ale wydaje się niezwykle prawdopodobne, że te nadejdą już wkrótce – w końcu E3 2021 odbędzie się już w przyszłym miesiącu.
Nie jest żadną niespodzianką, że uniwersum Borderlands jest niezwykle plastyczne, dzięki czemu moglibyśmy zapoznać się z fabularną historią (pokroju Tales from the Borderlands), rogalem lub nawet kolejnym Battle Royale. Pozostaje czekać na oficjalne ogłoszenia.
W nawiązaniu do powyższych informacji, warto dodać, że Epic Games nie szczędzi milionów na dostarczanie darmowych gier. Ostatnio informowaliśmy również o pertraktacjach między Sony a Amerykanami dotyczącymi rozgrywki cross-play w Fortnite. Dzięki specjalnym ustaleniom i dodatkowym profitom Japończycy wyrazili zgodę na wspólne zmagania.