Resident Evil Village działa lepiej niż zapowiadano. Digital Foundry wskazuje drobną przewagę jednej platformy
Resident Evil Village zbiera pochwały od Digital Foundry, bowiem japoński survival horror działa lepiej niż zapowiadano. Gra mierzy się z małymi problemami w jednej z lokacji, jednak deweloperzy bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniem, dostosowując produkcję do różnych platform.
Resident Evil Village jest już dostępny na konsolach dwóch generacji, Stadii oraz komputerach osobistych. Tytuł zbiera pochwały nie tylko od dziennikarzy, ale również specjalistów z Digital Foundry, gdyż Capcom poradził sobie z okiełznaniem nowych konsol, dostarczając wrażenia lepsze od zapowiadanych.
Twórcy informowali, że Resident Evil Village w trybie z ray tracingiem będzie działać w około 45 klatkach na sekundę, tymczasem PlayStation 5 oraz Xbox Series X radzą sobie z dostarczeniem niemal stałych 60 fps. Jedynie lokacja „Moreau's Reservoir” stanowi większe wyzwanie dla urządzeń – w tej miejscówce na PS5 odnotowano większe spadki niż w wersji na XSX. Dziennikarze wspominają również, że RT nie jest najlepszym wyborem w przypadku Xboksa Series S, ponieważ model oferuje rozgrywkę ze znacznie okazalszymi spadkami klatek na sekundę (do 20-30 fps). Podkreślono, że XSS zapewnia satysfakcjonującą zabawę, jednak tryb z ray tracingiem nie jest zalecany.
Jeśli zdecydujecie się wyłączyć RT, to Resident Evil Village na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S zapewnia płynne doświadczenie. Na konsoli Sony otrzymamy także szybsze wczytywanie – około sekundy na PS5, podczas gdy na Xboksach Series X|S mowa o 8,5 sekundach. Redaktorzy zwrócili również uwagę na bardzo dopracowane modele postaci, różnorodne tekstury oraz znakomitą, klimatyczną prezentację zamku Dimitrescu.
Sprawdźcie naszą recenzję oraz zapoznajcie się z poradnikiem z Resident Evil Village.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil Village.