Twórcy Life is Strange otrzymali „kilka” propozycji przejęcia. Studio pracuje aż nad 6 grami

Gry
775V
Twórcy Life is Strange otrzymali „kilka” propozycji przejęcia. Studio pracuje aż nad 6 grami
Iza Łęcka | 11.05.2021, 09:41

Dontnod Entertainment systematycznie udostępnia ekscytujące produkcje, jednak w najbliższym czasie nie powinniśmy spodziewać się, że zespół zasili szeregi takich gigantów jak chociażby Sony czy Microsoft, by skupiać się na ekskluzywnych tytułach. Deweloperzy cenią sobie niezależność i planują pracować na własny rachunek.

W marcu Dontnod Entertainment potwierdziło prace nad Life is Strange True Colors oraz Life is Strange Remastered Collection, choć to nie są jedyne produkcje rozwijane przez doświadczone francuskie studio.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas rozmowy z redakcją IGN Oskar Guilbert, dyrektor generalny studia, potwierdził, że jego zespół liczy około 250 pracowników i pracuje łącznie nad 6 grami – 5 powstaje w głównej siedzibie w Paryżu, natomiast ostatnia jest tworzona w Montrealu. Studio dąży do systematycznego i konsekwentnego rozwoju i pomimo ostatnich decyzji związanych z szukaniem inwestorów, nie planuje dołączyć do żadnego z gigantów:

„Jeśli mam być szczery, odrzuciliśmy kilka propozycji. Jest wiele osób, które interesują się branżą gier i widzą w niej nowe El Dorado do inwestowania... W styczniu zebraliśmy 40 milionów euro. Bardzo ważne jest dla nas, by dotychczasowi udziałowcy nadal mieli większość i by nadal zachować niezależność firmy. To jest dla nas coś naprawdę ważnego”.

W trakcie wywiadu CEO podkreślił, że Dontnod Entertainment pragnie pozostać niezależne, by móc zachować swoją tożsamość, a w przyszłości rozwijać wiele podobnych tytułów do Life is Strange, Tell My Why czy też Vampyra.

„(...)Naprawdę chcemy to kontynuować. I mamy szczęście, bo nasi obecni partnerzy, ludzie, którzy zainwestowali w naszą firmę dużo pieniędzy, wciąż pozwalają nam robić to, co chcemy”.

Twórcy planują także współpracować z niezależnymi deweloperami, by jako Dontnod Entertainment pomóc zespołom w udostępnianiu nowych propozycji na rynku. Jako wydawca gier, Francuzi nie planują skupiać się na premierach 10 pozycji rocznie, lecz raczej dążą do opiekowania się tylko wybranymi zespołami i przemyślanymi projektami.

Źródło: https://www.ign.com/articles/dontnod-refused-several-proposals-of-acquisition-to-maintain-independence

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper