PSX Extreme 286 od dziś w sprzedaży!
Najnowszy, 286 numer PSX Extreme trafił do sprzedaży. Co w numerze? Recenzujemy New Pokemon Snap, Biomutant czy Resident Evil Village, zdajemy relację z ekskluzywnego pokazu nowej odsłony Ratchet and Clank, testujemy Oculus Quest 2, sprawdzamy jakie dane zbierają o nas na konsolach najwięksi giganci i komu te dane przekazują, wpadamy z wizytą do najbardziej przerażających wiosek w Polsce, w których można osadzić kolejnego Residenta, opowiadamy o tym, dlaczego twórcy Cytadeli z Amigi nie jeżdżą dziś Ferrari i przyglądamy się kulisom powstania kultowego Xenogears, za które odpowiada małżeństwo. A to tylko część artykułów i felietonów.
Roger: Rok 2021 nie będzie raczej tym, który gracze zapamiętają na długo. Jest posucha tak pod kątem nowych gier, problemów z dostępnością next-genów, stagnacji Nintendo, o braku jakiejś gigantycznej i elektryzującej premiery pokroju GTA VI czy nowego The Elder Scroll nie wspominając. Ten rok musimy po prostu przeczekać nadrabiając przy okazji zaległości.
Patronite - link do wsparcia magazynu
Na szczęście maj był w premiery nowych gier dość łaskawy, co widać w dziale recenzji. Choć nowych to znowu pojęcie względne, bo przecież ani zremasterowana trylogia Mass Effect, ani Famicom Detective Girl, ani znane nam doskonale Judgment, ani w końcu odrestaurowane wcielania Terminatora, Wreckfest czy Shin Megami Tensei III: Nocturne nowymi grami nie są. Za to jak najbardziej umiarkowaną świeżością pachną zarówno New Pokemon Snap, Biomutant (z którym mierzył się Kali), jak i Resident Evil Village. Recenzji produkcji Capcomu towarzyszy wyprawa po Polsce w poszukiwaniu miejsc i związanych z nimi historii rodem z horrorów. Jest tego trochę, a niektóre szokują nawet dziś. Z kolei recenzując Hood: Outlaws & Legends sprawdziliśmy, co źródła historyczne mówią o Robin Hoodzie i jego bandzie oraz jak przedstawiała go popkultura.
NRGeek kontynuuje wątek inwestowania w gry – tym razem sprawdza, które tytuły z PlayStation, Saturna i Nintendo 64, również w wersjach kolekcjonerskich, zyskują na wartości i warto się nimi zainteresować. Pierwszy Metal Gear Solid w niektórych edycjach to dziś żyła złota. Niezwykle ciekawa jest też historia „polskiego DOOMa”, czyli Cytadeli. Gra przecierała szlaki trójwymiarowych strzelanin na Amidze, jednak sukces dla twórców miał gorzki smak i nie skończył się, jak w przypadku Johna Carmacka, za kółkiem Ferrari. Moim osobistym faworytem jest z tego numeru historia małżeństwa, które dało światu jednego z najlepszych jRPG-ów w historii – Xenogeras? Czemu drugi dysk gry był wykastrowany? Czemu planowana kontynuacja nie powstała? I jak potoczyły się losy uniwersum Xeno? Odwiedziliśmy też studio Creepy Jar założone przez byłych pracowników Techlandu. Porozmawialiśmy o tym jak projektowali sprzedającą się swego czasu jak świeże bułeczki grę o skokach narciarskich, jak to było z tym Dead Island i czemu odeszli z Techu. Zagraliśmy też z tej okazji w konsolową wersję Green Hell oraz wyciągnęliśmy nieco informacji o ich nowym projekcie, który zabierze nas w kosmos.
Przeprowadziliśmy też ekskluzywną rozmowę z Johnem Newcomerem, człowiekiem, który dodał grom wideo skrzydeł i jak się okazuje - ma polskie korzenie. Dżujo z kolei przetestował Oculus Quest 2 (wybierając też najlepsze gry na ten sprzęt), które pod wieloma względami przewyższa PS VR. Choćby brakiem kabli i rejestrowaniem ruchów pojedynczych palców rąk. Na koniec tym razem zostawiłem zaś dwie bomby w postaci Tematów Numeru – jako jedna z niewielu redakcji w Polsce wzięliśmy udział w pokazie nowego Ratchet and Clank i zapowiada się nam pierwszy system seller na PS5. A przynajmniej gra, pokazuje moc tej konsoli. Mieliśmy dostęp do wielu twórców ze studia Insomniac Games, dlatego porozmawialiśmy też o początkach firmy, takich seriach jak Spyro czy Resistance, czy w końcu wykupieniu przez Sony. Drugi temat, którym mogę zareklamować ten numer to bezpieczeństwo w sieci. Przyglądamy się temu, jakie informacje zbierają o nas Sony, Microsoft, Nintendo, Ubisoft, Electronic Arts i Activision, komu ogą je przekazać i jak się przed tym zabezpieczyć.
Także miłej lektury, idzie lato, wygląda na to, że będzie można w końcu wyjść do ludzi, pojechać na wakacje i cieszyć się słoneczkiem na świeżym powietrzu z piwerkiem w ręku. W końcu. I jak zawsze – dziękujemy, że jesteście z nami.
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
TEMATY NUMERU
Bezsenność w kosmosie
Co wiedzą o nas konsole
CO NOWEGO
Little Devil Inside
Tales of Arise
Mario Golf: Super Rush
Test – Oculus Quest
RECENZJE
Biomutant
Assassin’s Creed Valhalla – Gniew Druidów
Mass Effect Legendary Edition
Outbreak: Endless Nightmares
Manifold Garden
Hood: Outlaws & Legends
New Pokémon Snap
Second Extinction
Rise Eterna44
Resident Evil Village
Rain on Your Parade
Judgment
Death Crown
Battle Axe
Wreckfest
King of Seas
Terminator Resistance: Enhanced
Aerial_Knight’s Never Yield
Protocol
Shin Megami Tensei III Nocturne HD Remaster
Shantae
Bad Dream: Coma
Kursk
R-Type Final 2
Famicom Detective Club: The Missing Heir/The Girl Who Stands Behind
HARDKOR
Robin Hood – prawda czy mit?
Resident Evil – na polskiej prowincji
Gry jako inwestycja – part
Myszaq lubi
RETRO
Cytadela – sukces, który nie skończył się
za kółkiem lamborgini
Xenosaga – historia Xenogears
On to miał jaja – rozmowa z Johnem Newcomerem
FELIETONY
Z uKosa [Koso]
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Na piechotę [Piechota]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Felieton czytelnika
Okiem maniaka [Roger]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Patronite
Prenumerata
Comix Zone
Region Filmowy
Graczpospolita
Listy
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
PRENUMERATA zostanie wysłana w poniedziałek, 24.05. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected] lub posty w tym temacie.
Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.