Sony skupia się na urządzeniach mobilnych, filmach i serialach. PlayStation ma być bardziej „społecznościowe”
God of War, Uncharted i inne kluczowe marki Sony mogą trafić na urządzenia mobilne. Sony chce przenosić swoje największe IP na smartfony i tablety, a jednocześnie opracowywać nowe filmy oraz seriale. Marki stworzone przez japońską korporację mają trafiać nie tylko na PlayStation 5 i PlayStation 4.
Sony świetnie radzi sobie w świecie konsol, więc teraz korporacja rozpoczyna kolejny krok, który został określony jako jedno z „następnych wielkich wyzwań”. Japończycy chcą sprawić, by „PlayStation było bardziej społecznościowe”.
Na spotkaniu strategicznym przedstawiciele PlayStation potwierdzili, że firma chce między innymi mocno inwestować w swoje studio odpowiedzialne za filmy i seriale. Sytuację przedstawił Jim Ryan:
„Od pierwszego PlayStation skupialiśmy się na rozwoju platformy, która umożliwia twórcom dzielenie się swoją wizją z milionami ludzi. Partnerzy zewnętrzni i nasze studia wykorzystały nasze miejsce do stworzenia nowych światów, nowych ikonicznych postaci i mistrzowsko stworzonych historii, które łączą świat poprzez wspólne doświadczenia rozrywkowe”.
Szef Sony Interactive Entertainment potwierdził, że korporacja zamierza stale współpracować z partnerami zewnętrznymi (w domyśle firmy odpowiedzialne za produkcję filmów i seriali) oraz „całą grupą Sony”, by tworzyć adaptacje kluczowych IP. Jim Ryan potwierdził, że Sony pracuje aktualnie nad 10 różnych projektami, które znajdują się w różnych fazach – my wiemy o serialach „The Last of Us” o „Twisted Metal” oraz filmie „Ghost of Tsushima”.
Jim Ryan wspomniał także, że istotna dla Sony jest komunikacja i z tego powodu firma zdecydowała się zainwestować w Discord – jak wiadomo korporacja już potwierdziła integrację platformy z PlayStation 5 i PlayStation 4.
To jednak nie koniec, Jim Ryan potwierdził również wcześniejsze plotki i zapowiedział, że PlayStation chce przenosić swoje największe IP na urządzenia mobilne:
„Zawartość stworzona przez PlayStation Studios w ciągu ostatnich 25 lat stworzyła bogactwo IP i zapewniła PlayStation wciągające doświadczenia, które wywołują emocje i zabierają graczy w podróż. Myśleliśmy o tym, w jaki sposób gracze korzystają z naszych treści i osiągnęliśmy pewien sukces eksperymentując z grami mobilnymi i aplikacjami, aby zapewnić graczom większy wybór. Urządzenia mobilne to tylko jeden z obszarów, które badamy, aby dotrzeć do milionów graczy poza naszymi platformami”.
Sony aktualnie bada rynek mobilny, ale najwidoczniej kwestią czasu są konkretne zapowiedzi:
„PlayStation posiada ogromny katalog różnorodnych gier IP, które mogą zostać przeniesione na smartfony i uzupełnić nasze gry AAA lub gry w ramach usług na żywo. Badamy rynek mobilny z kilkoma wspaniałymi franczyzami PlayStation, więc bądźcie czujni”.