Far Cry 6 z największą mapą w historii. Twórcy ujawniają „mechanikę” partyzanta i zadbali o grę na PS4 i XOne
Fani otwartych światów mogą szykować się na gigantyczną mapę. Ubisoft podkręca zabawę i w Far Cry 6 zaoferuje graczom najbardziej rozbudowane tereny w historii serii. Poznaliśmy nowe szczegóły gry, które mogą zainteresować wielu fanów tego IP.
Ubisoft w końcu zaprezentował Far Cry 6, a nawet poznaliśmy dzisiaj datę premiery. Tytuł francuskiego studia zadebiutuje już w październiku, więc deweloperzy powinni teraz kończyć prace nad pozycją i odliczać do wielkiego debiutu.
Redakcja VGC miała okazję porozmawiać z Davidem Grivelem, głównym projektantem rozgrywki, który potwierdził kilka ciekawych szczegółów dotyczących produkcji. W Far Cry 6 trafimy do największego świata w historii serii, ale twórcy tym razem przygotowali prawdziwe państwo – deweloperzy jeszcze nigdy wcześniej nie stworzyli tak rozbudowanego miasta:
„Największą rzeczą dla nas było to, że po raz pierwszy zbudowaliśmy całe państwo. Oznacza to, że potrzebowaliśmy nowych biomów i środowisk, których nigdy wcześniej nie mieliśmy. Najlepszym przykładem jest główne miasto Esperanza: po raz pierwszy wprowadziliśmy tak duże środowisko miejskie do gry z serii Far Cry, więc było to interesujące, ponieważ stanęliśmy przed zadaniem – jak dostosować rozgrywkę do takiego otoczenia?
Sama wyspa jest większa niż jakakolwiek mapa, którą do tej pory stworzyliśmy, co samo w sobie niewiele znaczy, bo jeśli jest pusta, to nie ma odpowiedniej wartości. Dlatego ważne było dla nas, aby upewnić się, że masz mnóstwo zawartości i to odpowiedniej jakości. Tak więc różne rodzaje aktywności, misje, a czasem nawet mini-gry, jak widzieliście na filmie. W grze możesz na przykład zagrać w Dominos w obozach partyzanckich.”
David Grivel potwierdził, że ważnym zadaniem deweloperów było nie tylko stworzenie wielkiej mapy, ale zadbanie o odpowiednie atrakcje. W samej pozycji rewolucja będzie bardzo istotna, ale autorzy zadbali o wiele dodatkowych aktywności – przykładowo opcję łowienia ryb. Pracownik Ubisoftu zaznaczył, że w Far Cry 6 „ nie wszystko, co robisz, jest zawsze związane z rewolucją”, a zespół postarał się, by w produkcji nie zabrakło poszczególnych elementów związanych z fabułą, ale również bardziej „szalonymi opcjami”.
Twórcy w Far Cry 6 stworzyli „punkty zainteresowania na całej mapie”. Ubisoft wcześniej zapowiadał bardzo rozbudowane środowisko i właśnie wykreowanie odpowiednich atrakcji było niezwykle ważne dla studia.
W pozycji pojawi się również coś na wzór mechaniki partyzanta, ponieważ w Far Cry 6 istotnym detalem jest schowanie broni. Gdy to zrobimy nie jesteśmy już zagrożeniem dla armii dyktatora, a nasza tożsamość nie musi być od razu rozpoznana. Gracz może wtopić się w tłum, wykonywać najróżniejsze misje, ale tak naprawdę nie musimy być odbierani jako wróg.
„Po pierwsze, jeśli chcesz eksplorować świat i po prostu iść na ryby lub spacerować, schowaj broń i wiesz, że nikt nie zacznie do ciebie strzelać. Ale daje ci to też możliwość rozpoczęcia konfliktu wtedy, kiedy chcesz go rozpocząć, a nie wtedy, kiedy gra decyduje o tym za Ciebie”.
Redaktor VGC poruszył także temat wrzucenia tytułu na dwie generacje – celem Ubisoftu jest zapewnienie „maksymalnej jakości na wszystkich platformach”. Far Cry 6 ma działać dobrze na każdym urządzeniu:
„W miarę upływu kolejnych tygodni i miesięcy, na pewno zaczniemy pokazywać więcej rozgrywki na różnych platformach. To co mogę powiedzieć, a nie mogę wdawać się w szczegóły na temat specyfikacji i tego typu rzeczy, to że zarówno na poprzedniej, jak i na nowej generacji Xbox Series i PS5, gra działa dobrze. Jeden szczegół, który mogę dodać na temat next-genów jest taki, że pozwoliła nam ona uruchomić grę w 60 FPS i w 4K, co jest naprawdę fajne”.
David Grivel podkreślił, że Ubisoft jest „bardzo ostrożny” w temacie wersji na poprzednią generację i najwidoczniej wkrótce zobaczymy gameplay z każdej konsoli.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Far Cry 6.