AMD FidelityFX Super Resolution to odpowiedź na DLSS. AMD zapowiada ponad 2,5-krotnie lepszą wydajność w grach
AMD oficjalnie przedstawiło AMD FidelityFX Super Resolution, czyli odpowiedź na DLSS od firmy NVIDIA. Gracze mogą oczekiwać znacznie lepszej wydajności w wielu produkcjach, a technologia zostanie udostępniona jeszcze w czerwcu.
O AMD FidelityFX Super Resolution wiemy od dawna, jednak dopiero dzisiaj AMD zaprezentowało technologię i co najważniejsze – wskazało datę premiery. Propozycja zostanie udostępniona 22 czerwca, dzięki czemu już wkrótce wielu użytkowników będzie mogło poznać możliwości i udogodnienia producenta kart graficznych z serii Radeon.
Sytuacja jest o tyle obiecująca, że AMD nie zamyka się wyłącznie na najnowsze GPU – AMD FidelityFX Super Resolution będzie od początku działać z ponad 100 modelami procesorów i kart graficznych AMD, ale również na urządzeniach konkurencji. Potwierdzono, że już ponad 10 zespołów deweloperskich rozwijających gry zamierza wykorzystać propozycję, a liczba ta na pewno będzie stale rosła.
Przedstawiciele AMD wskazują, że FSR to „otwarta i przełomowa technika skalowania obrazu”, która zapewni „nawet ponad 2,5-krotnie lepszą wydajność w porównaniu do natywnej rozdzielczości”. Technologia została określona jako „otwarte rozwiązanie bazujące na standardach branżowych, co czyni je łatwe dla deweloperów do zintegrowania z nowymi i istniejącymi grami”.
Podczas prezentacji przedstawiono cztery tryby graficzne (Ultra Quality, Quality, Balanced, Performance) pozwalające graczom dostosować balans pomiędzy jakością obrazu a wydajnością zgodnie z własnymi preferencjami. W najdogodniejszym ustawieniu (Performance) Godfall miałby działać nawet w 150 klatkach na sekundę – w porównaniu z 49 fps (bez FSR).
Na większe testy przyjdzie jeszcze czas, jednak cieszy fakt, że AMD zaprezentowało swoją odpowiedź na technologię konkurencji. Warto pamiętać, że nawet PlayStation 5 i Xbox Series X|S mają skorzystać z możliwości AMD FidelityFX Super Resolution.
Prezentacja: