Team Asobi oficjalnie w gronie PlayStation Studios. Zespół ponownie wykorzysta możliwości DualSense
PlayStation Studios oficjalnie przyjmują do swojej rodziny kolejnego członka, którym jest Team Asobi. Przedstawiciel studia postanowił przywitać się ze społecznością graczy, zdradzając jednocześnie drobny szczegół o nowej produkcji, nad którą pracują deweloperzy.
Ostatnie ogłoszenia z obozu Sony wzbudziły niemałe emocje wśród sympatyków marki. Wiemy, że w przygotowaniu jest ponad 25 pozycji, do których można zaliczyć między innymi nowe IP Sony Bend oraz nowego God of War, jaki na pewno nie zadebiutuje w 2021 roku.
To jednak nie koniec zmian doświadczanych przez ekipy deweloperskie PlayStation. W najnowszym wpisie na blogu Japończyków Team Asobi wita się ze wszystkimi graczami jako „najnowsze wewnętrzne studio w rodzinie PlayStation Studios”. Po sporych modyfikacjach w Japan Studio i zakończeniu działalności tego zespołu, część twórców zasiliła szeregi młodszego przedsiębiorstwa, które w ostatnim czasie było odpowiedzialne za Astro's Playroom.
Nicolas Doucet, dyrektor studia i dyrektor kreatywny, opisuje zespół mianem ekipy, której „filozofia kręci się wokół osiągania kwintesencji radości z gry” - niezależnie, czy mówimy o uzyskaniu satysfakcji poprzez odpowiednie wykorzystanie nowego sprzętu, dopracowane animacje lub precyzyjne sterowanie postaciami.
Wczoraj dowiedzieliśmy się, że japońscy twórcy skupiają się już na grze przeznaczonej dla wszystkich grup wiekowych, tymczasem w nowej wiadomości zostało podkreślone, że deweloperzy pragną "dostarczać magię PlayStation":
„Choć rośniemy i stawiamy czoła większym wyzwaniom, nasza misja pozostaje niezmienna: dostarczać wam magii PlayStation, innowacji i wywoływać uśmiechy na waszych twarzach dzięki zabawnym, kolorowym grom dla wszystkich grup wiekowych”.
Co więcej, możemy przypuszczać, że w nowym tytule deweloperzy ponownie będą czerpać z potencjału i możliwości kontrolera DualSense:
„Technologia była również czynnikiem definiującym Team Asobi. Wielu Asobis [pracowników zespołu - przyp. red.] kocha technologię, ale zdajemy sobie sprawę, że technologia sama w sobie jest tylko punktem wyjścia. Następnie musi zostać przekształcona w coś magicznego i budzącego respekt, aby mieć prawdziwe znaczenie. Pod tym względem praca z kontrolerem DualSense była świetną zabawą i w tej chwili nadal z przyjemnością z nim eksperymentujemy. Ale ciii, to tajemnica!”