Ratchet & Clank: Rift Apart jest według DF pokazówką nowej generacji. „SSD jest game changerem dla PS5”
Ratchet & Clank: Rift Apart zbiera pochwały od kolejnych dziennikarzy, ale warto sprawdzić materiał Digital Foundry, który potwierdza, że Insomniac Games przygotowało prawdziwie next-genową produkcję. Specjaliści wychwalają grę stworzoną od podstaw dla PlayStation 5.
Od godziny 16:00 możecie zapoznać się z naszą recenzją Ratchet & Clank: Rift Apart, w której stwierdziłem, że Insomniac Games zapewniło pierwszą, prawdziwie next-genową produkcję. Bardzo podobnego zdania jest Digital Foundry, które jednak rozłożyło pozycję na części pierwsze.
Zdaniem specjalistów z Wielkiej Brytanii – Ratchet & Clank: Rift Apart to pierwsza gra, która pokazuje moc i potencjał PlayStation 5:
„Demonstruje ona moc i potencjał PlayStation 5 w sposób, w jaki nie byłby w stanie tego zrobić tytuł cross-generacyjny – i pokazuje, co może zaoferować sprzęt następnej generacji, gdy deweloperzy skupią się wyłącznie na nim”.
Digital Foundry potwierdza wykorzystanie RDNA 2 do ray tracingu, który oferuje zdumiewające efekty, ale dziennikarze sporo poświęcili samemu dyskowi SSD. Ich zdaniem sprzęt oferowany przez Sony to prawdziwy „game changer”, którego moc sprawdzicie podczas przeskakiwania pomiędzy wymiarami. Tutaj główny bohater zostaje w jednym miejscu, ale PS5 „niemal natychmiastowo” ładuje kolejną mapę.
„Kiedy przełączasz się między nimi [wymiarami], tylko twoje postacie pozostają w pamięci - wszystko inne jest wyrzucane, a dane nowej mapy są pobierane z dysku SSD niemal natychmiast. Nie ma tu żadnych sztuczek - to jest po prostu takie szybkie. Nic takiego nie dałoby się osiągnąć na sprzęcie poprzedniej generacji”.
Insomniac Games osiągnęło poziom oprawy, który znamy z animacji Ratchet & Clank z 2016 roku – tutaj naprawdę gra dogoniła CG:
„Sprawa jest prosta. Insomniac pokazuje, co oznaczają dodatkowe szczegóły dla takich animowanych postaci na maszynie nowej generacji, do tego stopnia, że renderowanie Ratcheta na PS5 jest porównywalne z filmem CG z 2016 roku”.
Digital Foundry wychwala również ray tracingu oraz wspomina o płynności animacji – w trybie RT + 60 fps otrzymacie bardzo stabilne doświadczenie. To zdecydowanie wizytówka PlayStation 5.
„Tak więc podsumowując, uważam, że Ratchet and Clank Rift Apart jest rzeczywiście tytułem pokazowym dla następnej generacji konsol. Jest to gra, która nie jest możliwa na PlayStation 4, ale podobnie jak poprzednie odsłony serii, wierzę, że przetrwa próbę czasu”.