Xbox Game Pass trafi bezpośrednio na telewizory. Microsoft zapowiada prawdziwą rewolucję
Microsoft właśnie potwierdził wielkie plany wdrożenia Xbox Game Pass bezpośrednio do telewizorów. Gracze nie będą potrzebowali konsol, by móc zapoznać się z wielkim katalogiem usługi. Poznajcie szczegóły.
Microsoft stawia wszystko na Xbox Game Pass. Korporacja nie chce zmuszać graczy do kupowania Xboksów Series X|S, Xboksów One lub nawet PC. Firma właśnie potwierdziła, że pracuje z producentami telewizorów, by zapewnić graczom nową formę zabawy:
„Xbox współpracuje z globalnymi producentami telewizorów, aby umożliwić korzystanie z Xboksa bezpośrednio w telewizorach podłączonych do Internetu, bez konieczności używania dodatkowego sprzętu, z wyjątkiem kontrolera”.
Wszystko będzie oczywiście działać za pomocą aplikacji (Smart TV) oraz Cloud Gamingu, więc do rozgrywki gracze muszą posiadać odpowiednio mocny Internet, jednak Microsoft potwierdził również, że kończy właśnie ulepszanie centrów danych. Teraz infrastrukturą chmury będą Xboksy Series X, dzięki czemu gracze otrzymają krótsze ekrany wczytywania oraz większą liczbę klatek na sekundę – gry będą także zoptymalizowane do nowej generacji.
Xbox Game Pass będzie także dostępny w przeglądarkach – pozwoli to na proste włączenie gier przez Edge, Chrome'a lub Safari.
Co jednak ciekawe – Microsoft potwierdził również opracowywanie zewnętrznego urządzenia (stick), który podłączymy do telewizora (bez Smart TV) lub monitora, by uzyskać dostęp do pełnego katalogu Xbox Game Pass.
W Xboksach i na PC pojawi się również Cloud Gaming, by gracze nie musieli pobierać całych produkcji – na początku otrzymają możliwość sprawdzenia gry, a dopiero później będą mogli ściągnąć całą pozycję.
Tak prezentuje się wizja Phila Spencera, szef marki Xbox:
„Wierzymy, że gry i interaktywna rozrywka, to nie sprzęt i oprogramowanie. Nie chodzi o piksele. Chodzi o ludzi. Gry zbliżają ludzi do siebie. Gry budują mosty i tworzą więzi, generując wzajemną empatię wśród ludzi na całym świecie. Radość i społeczność - po to tu jesteśmy”.
Kilka słów dodał Satya Nadella, CEO Microsoftu:
„Granie jest fundamentalnie zgodne z naszą misją jako firmy. Kiedy mówisz o misji Xboxa, aby przynieść radość i społeczność gier każdemu na planecie, co absolutnie uwielbiam, to jest to dokładnie zgodne z misją Microsoftu, która polega na umożliwieniu każdej osobie i każdej organizacji na planecie osiągnąć więcej. Jako firma, Microsoft jest całym sercem za grami. Gaming to najbardziej dynamiczna kategoria w przemyśle rozrywkowym. Trzy miliardy konsumentów szuka w grach rozrywki, społeczności, twórczości, a także prawdziwego poczucia osiągnięć, a naszą ambicją jest wzmocnienie pozycji każdego z nich, gdziekolwiek grają.