Ratchet & Clank: Rift Apart z „imponującym” wykorzystaniem ray tracingu. Gra zachwyca i zbiera pochwały
Ratchet and Clank: Rift Apart to pierwsza wizytówka możliwości PlayStation 5 i Digital Foundry wychwala produkcję. Specjaliści przygotowali test każdego z trybów graficznych i potwierdzają – Insomniac Games przygotowało pięknie wyglądającą pozycję.
Od dzisiaj jest dostępny na PlayStation 5, ale jeśli nadal nie zdecydowaliście się nabyć najnowszej produkcji Sony – zobaczcie poniższy materiał. Digital Foundry sprawdza trzy tryby graficzne i przedstawia ostateczne wnioski dotyczące gry.
Jeśli nie zmieniliście niczego w ustawieniach konsoli, to przy pierwszym włączeniu Ratchet & Clank: Rift Apart zobaczycie produkcję w trybie wierności, który zamyka rozgrywkę na 30 klatkach na sekundę. W ostateczności jest to około 33,3ms, a pod względem jakości obrazu specjaliści potwierdzają dynamiczną rozdzielczość pomiędzy 1800p i pełnym 4K (średnio 2160p, z minimalnym 1296p). W tym wypadku autorzy zadbali o ray tracing, większą gęstość elementów (przykładowo statki przelatujące w tle) czy też nawet dopracowali pasma włosów
W trybie wydajności otrzymujemy 60 klatek na sekundę i jest to bardzo dobry kompromis, ponieważ „spadek rozdzielczości jest mniejszy, niż mogłoby się wydawać”. Gra działa w najgorszej sytuacji w 1080p, ale zazwyczaj jest to 1620p-1800p.
Najlepszym rozwiązaniem jest jednak tryb RT, który oferuje najlepszą jakość ray tracingu przy rozdzielczości na poziomie 1080p-1440p. Twórcom udało się zapewnić niemal stałe 60 klatek, a dodatkowo deweloperzy domyślnie przełączają grę na 120Hz, by zminimalizować spadki. Redakcja jednak podkreśla, że to właśnie ten wariant jest zdecydowanie najlepszą opcją, by doświadczać przygody, ponieważ Insomniac Games w imponujący sposób wykorzystało RT.
Sprawdźcie naszą recenzję Ratchet & Clank: Rift Apart.