AMD FSR na Xbox Series X|S z pierwszą grą wykorzystującą technologię. PS5 może również otrzymać wsparcie
Zgodnie z założeniami AMD FSR zapewni nową jakość rozgrywki w grach i może zostać wykorzystane podczas prac nad tytułami na Xboksa Series X|S. Pierwsze studio już potwierdziło, że skorzysta z propozycji na konsolach, co powinno wpłynąć na jakość oprawy.
Wczoraj AMD udostępniło AMD FidelityFX Super Resolution w pierwszych grach, lecz obecnie technologia działa wyłącznie na PC. Microsoft jednak wcześniej informował, iż nawiązał bliską współpracę z producentem, by deweloperzy mogli wykorzystywać technologię również na Xboksach Series X|S.
Polski EXOR Studios oferuje AMD FSR w The Riftbreaker – gracze zostali już zaproszeni do sprawdzania możliwości propozycji na PC. Zespół potwierdził, że produkcja otrzyma wsparcie AMD FidelityFX Super Resolution także na konsolach korporacji z Redmond:
It's official, we're in beta now! We have just released an update to The Riftbreaker and The Riftbreaker: Prologue featuring the brand new tech from @AMD - the long-awaited FidelityFX Super Resolution! Download the prologue and check it out now!https://t.co/whZxaxcsmq#FSR pic.twitter.com/chF88JgORT
— EXOR Studios (@EXORStudios) June 22, 2021
Yes.
— EXOR Studios (@EXORStudios) June 22, 2021
Odnosząc się do pytania dotyczącego implementacji AMD FSR na konsolach, deweloperzy określili, że „nic nie stoi na przeszkodzie, by uruchomić FSR na PS5”.
Nothing stops us from enabling FSR on PS5. Whether we do it or not is a separate question that we are unable to answer as of right now.
— EXOR Studios (@EXORStudios) June 22, 2021
Co ciekawe, Sony dotychczas nie wspominało o czerpaniu z potencjału AMD FSR w swoich grach, chociaż możemy podejrzewać, że stosowne ogłoszenie zostanie dopiero opublikowane.
Warto przypomnieć, że The Riftbreaker będzie dostępny od premiery w Xbox Game Pass.