AMD FSR na Xbox Series X|S z pierwszą grą wykorzystującą technologię. PS5 może również otrzymać wsparcie

Zgodnie z założeniami AMD FSR zapewni nową jakość rozgrywki w grach i może zostać wykorzystane podczas prac nad tytułami na Xboksa Series X|S. Pierwsze studio już potwierdziło, że skorzysta z propozycji na konsolach, co powinno wpłynąć na jakość oprawy.
Wczoraj AMD udostępniło AMD FidelityFX Super Resolution w pierwszych grach, lecz obecnie technologia działa wyłącznie na PC. Microsoft jednak wcześniej informował, iż nawiązał bliską współpracę z producentem, by deweloperzy mogli wykorzystywać technologię również na Xboksach Series X|S.
Polski EXOR Studios oferuje AMD FSR w The Riftbreaker – gracze zostali już zaproszeni do sprawdzania możliwości propozycji na PC. Zespół potwierdził, że produkcja otrzyma wsparcie AMD FidelityFX Super Resolution także na konsolach korporacji z Redmond:




Odnosząc się do pytania dotyczącego implementacji AMD FSR na konsolach, deweloperzy określili, że „nic nie stoi na przeszkodzie, by uruchomić FSR na PS5”.
Co ciekawe, Sony dotychczas nie wspominało o czerpaniu z potencjału AMD FSR w swoich grach, chociaż możemy podejrzewać, że stosowne ogłoszenie zostanie dopiero opublikowane.
Warto przypomnieć, że The Riftbreaker będzie dostępny od premiery w Xbox Game Pass.