Thrustmaster T-GT II to „pierwsza licencjonowana kierownica dla PS5”. Znamy szczegóły i cenę
Sony przełożyło premierę Gran Turismo 7, ale Thrustmaster nie zamierza dłużej czekać. Producent właśnie potwierdził ostatnie przecieki i pokazał Thrustmaster T-GT II. Sprzęt zmierza na rynek i jest to bardzo ciekawa propozycja dla posiadaczy PS5 i PS4.
Thrustmaster T-GT II została właśnie zapowiedziana jako „pierwsza kierownica wyścigowa oficjalnie licencjonowana dla PlayStation 5”. Urządzenie zadziała także z PS4, ale oczywiście producent zadbał o pełną współpracę z nową konsolą Sony.
Propozycja to ulepszona wersja wprowadzonego cztery lata temu na rynek Thrustmaster T-GT – według twórców sprzęt ma zapewnić „najbardziej realistyczne wrażenia z symulacji” w historii. Firma podkreśla, że prace nad kierownicą trwały 23 000 godzin i dzięki temu projekt został udoskonalony i dopracowany.
„Wyzwaniem było udoskonalenie konstrukcji kierownicy wyścigowej, aby umożliwić graczom doświadczenie niespotykanego dotąd poziomu precyzji i wytrzymałości. Zaowocowało to wprowadzeniem przełomowych systemów T-DCC (Drift Curve Calculation) i T-RTF (Real Time Force feedback), a także włączeniem nowych wewnętrznych komponentów z certyfikatem AEC-Q”.
Real Time Force Feedback (T-RTF) redukuje czas obliczania siłowego sprzężenia zwrotnego, umożliwiając natychmiastową reakcję, a Drift Curve Calculation (T-DCC) oblicza przebieg driftu w czasie rzeczywistym, by zapewnić idealną responsywność w każdych warunkach.
„W celu zapewnienia maksymalnego poziomu trwałości i jakości, T-GT II posiada zupełnie nową konstrukcję elektroniczną z płytkami drukowanymi z certyfikatem AEC-Q, pochodzącym z prawdziwego przemysłu motoryzacyjnego”.
Producent potwierdza również, że pierwsza oficjalnie licencjonowana kierownica dla PlayStation 5 wprowadza także nową jakość w przypadku pedałów – zadbano tutaj o wysoką jakość komponentów z „jeszcze bardziej precyzyjnymi sprężynami hamulca”, dzięki któremu zwiększono wytrzymałość urządzenia.
Thrustmaster T-GT II korzysta również z renomowanego silnika Thrustmaster T-40VE, ale firma oferuje także o szereg technologii, które działały już w poprzednich kierownicach – system T-LIN (siła odczuwana przez użytkownika jest w 100% proporcjonalna do siły określonej w grze), technologia T-F.O.C. (pozwala silnikowi dynamicznie i szybko reagować na prośby o zwiększenie momentu obrotowego, jednocześnie redukując spadki mocy), superwydajny system chłodzenia T-MCE (utrzymuje liniowość i dynamikę potężnego silnika T-40VE), zasilacz T-TURBO (zapewnia stałą moc szczytową 400 W) i sama kierownica została pokryta prawdziwą skórą.
Thrustmaster T-GT II debiutuje dzisiaj w Europie (1 września w Wielkiej Brytanii, 5 października w USA) i urządzenie będzie dostępne w sugerowanej cenie 749,99 euro (baza + kierownica + pedały), ale jeszcze w 2021 roku pojawi się opcja kupienia samej bazy z kierownicą (649,99 euro) lub samej bazy (449,99 euro).
Sprawdźcie nasze recenzje Thrustmaster eSwap Pro Controller i Thrustmaster eSWAP X Pro.