Cyberpunk 2077 po patchu 1.23 testowany przez Digital Foundry: wzrost wydajności i powracające błędy
Digital Foundry zmierzyło się z Cyberpunkiem 2077, by sprawdzić, czy gra faktycznie powinna powrócić na PlayStation Store. Specjaliści z Wielkiej Brytanii dostrzegają progres, ale potwierdzają jednocześnie znane problemy.
Po sześciomiesięcznych perypetiach, Cyberpunk 2077 w końcu wrócił na PlayStation Store. Sony nadal nie zachęca do gry na PlayStation 4, ale z wydajności jest już zadowolony prezes CD Projektu. Firma potwierdziła dzisiaj listę znanych błędów, a w międzyczasie przygodę sprawdziło Digital Foundry.
Dziennikarze z Wielkiej Brytanii potwierdzają, że podczas testów Cyberpunk 2077 nie zawiesił się nawet jeden raz, co jest już dużym sukcesem dla produkcji. Tytuł działa również lepiej, a najbardziej dostrzegalny progres można odczuć na zwykłym PS4.
„W rzeczywistości, we wszystkich naszych testach, standardowe PS4 odnotowało największą poprawę, jeśli chodzi o zbliżenie się do nieuchwytnych 30 klatek na sekundę”.
Nadal nie jest idealnie, jednak pozycja działa coraz lepiej i progres jest łatwy do zauważenia. CD Projekt RED zajął się najwidoczniej optymalizacją, ponieważ tytuł wciąż mierzy się ze znanymi błędami:
„Co z błędami w grze? Cóż, podczas gdy liczba crashów została zredukowana, błędy i wizualne dziwactwa są nadal obecne na całym świecie. Patch 1.23 przywraca oświetlenie w pierwszej miejskiej strzelaninie w grze, które wydawało się zniknąć przy ostatniej aktualizacji, ale zawieszanie się produkcji jest nadal regularnym zjawiskiem. Nagłe zacinanie się gry pojawia się w trakcie rozgrywki, jeśli zbyt szybko poruszasz się po Night City”.
Na PlayStation 4 Pro możemy już szykować się na 30 fps, a na PlayStation 5 gracze dzięki wstecznej kompatybilności poznają świat z odblokowaną liczbą klatek na sekundę.
„W momencie premiery gra działała dość płynnie, ale kod na pewno uległ poprawie dzięki różnym aktualizacjom stabilności i poprawkom błędów. Niemniej jednak, wydajność pozostaje taka sama, jak w momencie premiery: przeważnie jest to 60 klatek na sekundę, ale przemierzanie miasta lub walka na śmierć i życie może spowodować spadek wydajności do poziomu 50-60 klatek na sekundę”.
Redakcja potwierdza, że Cyberpunk 2077 działa na PS4 i PS4 Pro znacznie lepiej i choć na podstawowej wersji konsoli nadal zdarzają się spadki poniżej 20 fps, to jednak znacząco zmniejszyła się liczba crashów.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.