Sony oferuje „frustrujące” zasady sprzedaży gier na PS5 i PS4? Twórca opublikował zaskakujące szczegóły
Premiera własnej produkcji powinna być wyjątkowym dniem, jednak zdaniem Iaina Garnera – nie każdy może liczyć na bezproblemowy i przyjemny debiut. Współzałożyciel Neon Doctrine ujawnił zaskakujące szczegóły dotyczące współpracy z „Platformą X”.
Twórcy zazwyczaj nie dzielą się szczegółami dotyczącymi wprowadzania swoich gier na platformy, ponieważ wiążą ich konkretne umowy, ale Iain Garner postanowił opublikować długi wątek. Jego zdaniem te wiadomości mogą „spalić niektóre mosty”, ale deweloper przedstawił bardzo frustrujący proces umieszczania swojej gry na „Platformie X”.
Deweloper ze względu na umowę nie może powiedzieć, że jest to Sony, ale podkreślił ważne szczegóły – nie jest to firma posiadająca Game Passa, nie jest to Nintendo, a zarazem to korporacja odpowiedzialna za „bardzo udaną konsolę”. W Sieci wszyscy są zgodni, że Garner przedstawił sytuację z PlayStation Store.
„Platforma X nie daje deweloperom żadnych możliwości zarządzania swoimi grami. Aby uzyskać promocję musisz skakać przez obręcze, błagać i prosić o jakikolwiek poziom promocji. A blog nie jest tak dobry, jak im się wydaje. Jeśli Platforma X nie lubi Twojej gry, nie ma fanfar, nie ma funkcji, nie ma miłości”.
Twórca podkreślił, że mały deweloper ma bardzo wielki problem z uzyskaniem sukcesu na platformie, ponieważ firma nie oferuje żadnej formy zarządzania tytułem. Studia nie mogą nawet uruchomić „promocji na start”, która jest dostępna często w przypadku gier w sklepie Microsoftu oraz Nintendo – w tym wypadku trzeba uzyskać zgodę lub zapłacić 25 tysięcy dolarów:
„Swoją drogą, nie możesz nawet zrobić zniżki na start bez ich zgody i jest ona "bardzo ograniczona". To prawda.... Nie możesz zrobić rzeczy, które każda inna platforma robi i to oznacza, że posiadacze Platformy X zawsze dostaną najgorszą ofertę!
Och, ale nie martw się. Istnieje sposób, aby zagwarantować Ci funkcję! Wszystko, co musisz zrobić, to wydać BARDZO rozsądne minimum 25.000 USD, aby uzyskać wsparcie. A potem 30% z Twoich kolejnych zarobków.... Okazja!”
Producent w tym wypadku posiada własny system oceny i jeśli gra nie otrzyma odpowiedniej noty, to wydawcy nie mają najmniejszych szans na promocję pozycji. Firmy w tej sytuacji nie mogą oferować jednej ceny produkcji na wszystkich platformach, ponieważ – muszą uzyskać zgodę na obniżkę:
„Teraz, gdy twoja gra jest na platformie, prawdopodobnie bez żadnego wsparcia ze strony Platformy X, możesz pomyśleć, nie ma problemu, mogę zsynchronizować zniżki na Platformie X ze Steamem i innymi...
Błąd!
Zniżki są tylko na zaproszenie, a zaproszenia są również "bardzo ograniczone".”
Iain Garner podkreślił, że od lat jego pozycje nie trafiają do promocji i rozmawiał z innymi „bardzo popularnymi” deweloperami, którzy mierzą się z tym samym problemem. Twórca zaznaczył, że choć przedstawiona platforma jest udana i posiada super sprzęt, to całe zaplecze jest przestarzałe i to bardzo negatywnie wpływa na deweloperów.
„Tak więc dla wszystkich graczy, którzy tu zawędrowali. Następnym razem, gdy będziecie niezadowoleni z tego, że wasza gra nigdy nie została przeceniona na Platformie X lub produkcja, którą chcecie, nie zostanie uruchomiona na Platformie X! Proszę iść i złożyć skargę do Platformy X!”
Redakcja Kotaku, która podkreśla, że sprawa dotyczy Sony, zapytało dewelopera – dlaczego postanowił zabrać głos? Iain Garner wytłumaczył, że firma zawodzi niezależnych deweloperów, choć jednocześnie promuje się na mniejszych pozycjach:
„Platforma X zawodzi indie na masową skalę, jednocześnie wykorzystując nas jako kluczową część swojego marketingu. Ostatnia rozmowa telefoniczna, którą odbyłem, pokazała, że nie mają oni żadnego szacunku dla nas, naszych opinii i naszych środków do życia. Co gorsza, gwarantuje to, że ich klienci dostaną gorszą ofertę i będą mieli mniej opcji. Nie rozumiem logiki, ale wygląda na to, że jest to złe dla wszystkich, w tym dla nich”.
OK. I am mad enough to burn some bridges. Because honestly, what's the point of a bridge that I am not allowed to cross.
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
So here is a thread about Platform X. I will not be defining Platform X but it's the operator of a very successful console and does not have Games Pass! pic.twitter.com/OJ2ZJz9BNy
There is NOTHING you can do to fix this.
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
Wishlists have no effect, so all your personal marketing means nothing to Platform X.
All that matters is their evaluation. How is this evaluation done? Dunno, they don't share that, nor will they share the value they ascribe to my game
Oh for 3 and 4 you need to go through an account manager, when asked how to get an account manager, we were told
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
"I'm not sure, they are assigned by resources"
And as we now know, there's no way to know what resource level you have been assigned.
Oh but don't worry. There is a way to guarantee you get featured! All you need to do is spend a VERY reasonable minimum of 25,000 USD to get featuring. Oh and then 30% of your subsequent earnings....
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
Bargain!
It's been literal years since we could put a title of ours in discount, and I spoke to some other VERY POPULAR devs today and they had the same experience.
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
So even if your game does well at launch and thrives on other platforms, you may still never be invited? Y? who knows?
So for any gamers who have wandered in here. Next time you're unhappy about your game never being discounted on Platform X or a game you want not launching on Platform X! Please go and complain to Platform X!
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
And please bear in mind I am an English speaking British guy who can travel the world, attend showcases, shake hands and meet with power in these situations. If this is my experience imagine what it's like for someone without my level of priviledge.
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021